A német autógyár nevében is szerepel, hogy négykerekűeket készít – a „wagen” kifejezés nehezen értelmezhető motorkerékpárra –, így kissé furcsa az egész téma. Ugyanakkor ott van a régi dacos akarás is, miszerint a cég mindenképpen ki szeretne törni a „népautós” besorolásból, és utolérni a „nagyokat”, főleg a BMW-t. A bajorok pedig december óta a piacon is árulják az S1000RR-t, így a legújabb pletyka szerint a korábbi naked-bike-os vízió után a VW is superbike elkészítésén mesterkedik.
Mint tudjuk, a közelmúltban a német gyártó tulajdonrészt szerzett a Suzukiban – nem kizárható, hogy a fejlesztéshez szükséges információk, illetve a motorgyártási tapasztalatok átvétele is szerepelt a lépés hátterében. Mindenesetre a nem hivatalos információk szerint már megbízták a német Nils Poschwatta formatervezőt a leendő masina látványtervének megálmodásával. A valóságtartalom, illetve a kapcsolat egy leendő járművel igen kérdéses, mindenesetre a terven jól látható az „R” betű, amely a VW új sportrészlegének a neve is. Ahogy mondani szokták: majd hisszük, ha látjuk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
woáááhhááhááháháháháháháháhááááááháááá….
Majdnem kizártnak tartom, hogy lesz Volkswagen motorkerékpár, és szinte biztosnak, hogy a Volkswagen fog motorkerékpárt gyártani.
Az ellentmondás feloldásához nem árt, ha tudjuk, hogy az Audi is a VW csoport része.
Az Audi (lánykori nevén Auto Union) 4 márka egyesülésével jött létre.
Innen a négy karika.
A képen kátszik, hogy melyik is ez a négy márka: Audi, DKW, Horch, Wanderer.
Ezek közül a Horch kivételével mind jeletös motorgyártási tapasztalatokat tudhat magáénak.
(Az Audi AG az Audi NSU Auto Union AG-ből alakult 1985-ben)A fentiek miatt azt gondolom, nem próbálna meg a VW jégtörőt játszani, és “népautó” névvel piacra dobni egy motort,
kockáztatva ezzel a kudarcot, (lásd:Volkswagen Concept D1, alias Phaeton. Messze kiemelkedöbb technikai paraméterekkel, mint a konkurensei. Mégsem vették. Ellentétben a platform-testvérével, a Bentley Continental-lal, amely ugyancsak a drezdai üvegpalotában készül. De ez egy másik történet..) miközben ott van neki 3 patinás jól csengő név a birtokában, egy olyan korban, amikor az emberek jelentős része szívesen nosztalgiázik, és többre becsüli a régit, az újaknál.
Vö: “…azokban még volt anyag!..”
Egy biztos: Semmi sem történik véletlenül ezen a szinten.
A Suzuki tapasztalata jól fog jönni, és hülyék lennének nem kihasználni!
A kérdés, csak az, hogy mikor lesz ebböl valami?
(Meglepödnék, ha 7 éven belül.)
Én a magam részéről mindenesetre kíváncsian várom, az tesztjét a VAG motorkerékpárjáról!
simán kéne egy népmotor VW-suzuki technikával.
valami 250-es naked pl Simson vagy DKW néven. 3 literes fogyasztással. vinnék szerintem.
de ilyen superbike felesleges..
Simson márka nem tartozik a konszernhez.
A Simson Motorrad GmbH & Co.KG 2002.06.28.-án csődöt jelentett,ezzel megszűnt.
A DKW pedig, -hogy elkerüljék a házon belüli versenyt- csak kétütemű motorkerékpárokat gyártott, a nagyobb, drágább négyütemű motorokat meghagyták a Wanderernek. (Az NSU ekkor még nem tartozott a csoporthoz.)
Kérdés azonban, hogy milyen (mekkora) lesz ez az új motor.
Ha egy kicsi belépőmotor, akkor elképzelhetőnek tarok egy DKW-t. (Das Kleine Wunder-nek hivták az egyik első modelljüket is, bár nevét nem innen kapta, hanem a Dampf Kraft Wagen rövidítése, lévén, hogy gőzgépekkel kezdték.)
Ha azonban ilyen nagyban gondolkodnak, akkor az NSU-t látom esélyesnek. Ez a márka tud jelentős sikereket felmutatni a versenysportban, és ez lopta be a leginnovatívabb márkaként magát a köztudatba. Valamint az NSU büszkélkedhetett 1955-ben “világ legnagyobb motorkerékpár gyártója” címmel, és Ö készítette az akkori legerősebb széria motorkerékpár motorját a világon! (Münch TTS)
Neve ismertebb, mint pl. a Wanderer-é, még most is jól cseng az idősebbek körében.
Ezért jó eséllyel az NSU-ra tippelek, de nem vagyok marketinges, (szerencsére) és nem dolgozom a Volkswagennek (sajnos).
ja hogy olyan sokáig volt simson gyár nem is tudtam…
az meg hogy melyik márkanév milyen volt a multban az egy dolog ha most ujrainditanák nem hiszem hogy annyira néznék hogy ki mit gyártott akkoriban…
mondjuk az NSU név biztos jobban illik egy nagy motorhoz de a DKW se fantáziadusabb mint a pl a BMW …
bármelyik névből lehetne akármi
de ki mondta hogy ők ezekbe gondolkodnak
nagyon előreugrottunk még konkrét tervbe sincs de már a neveket találgatjuk
azt lehet hogy simán csak VM lenne..
jo lenne ha a boxer BMW mellett lenne ismét egy jó német márka….
Sajnálattal kell közölnöm: a VM már foglalt
http://en.wikipedia.org/wiki/VM_Motori
Ha ennyi pénzem lenne, tuti nem egy ilyen ismeretlen nevű motorgyártótól vennék motort. Ha gyártani is fogják nem lesz népmotor, mivel ma már a nyereség van szem előtt.