Nem csak hazánkban volt ítéletidő, Németországban sem volt ilyen intenzív hóesés majd’ 30 éve. Ez azonban nem tántorította el az Elefantentreffen híveit, és idén 54. alkalommal összegyűltek a szokásos téli murira. Ezen a találkozón nincs gumiégetés, motoros hegymászás és tiltásig pörgetett gépeket is csak akkor hallani, ha valaki elakad a hóban – a teljesítményt itt az jelenti, ha valaki egyáltalán eljön és a fagyban sátorozik egyet.
Az esemény maga a Zündapp KS-601 motorról, a Zöld Elefántról kapta a nevét – ez a gép a maga korában az volt, ami ma a BMW R1200GS Advanture. 1956-ban az első találkozó Stuttgartban volt, öt év után a szervezést átvette a Német Motorosszövetség (BVDM), 1961-től pedig az eseménynek a Nürburgring adott helyet. 1978-tól a gyülekező átkerült a Salzburgringre, majd 1988-ban a hivatalos találkozó elmaradt, ugyanis a BVDM nem tudta felvállalni az általa jelentett veszélyeket. 1989-től a rendezvényt a német Solla és Loh települések közötti völgyben rendezik, a helyi crossautó klub kempingjében – a lényeges különbség, hogy ekkor, az Elefantentreffen ideje alatt kizárólag motorosok használhatják a tábort.
Nagy örömünkre egyik kedves és igen bátor olvasónk idén – régi álmát beteljesítve – az ítéletidő ellenére Debrecenből elmotorozott az Elefantentreffenre, így személyes élményeit hamarosan megosztja mindannyiunkkal!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Tegnap szembejött egy Varadero és egy Versys az M3-ason (autóval küzdöttük magunkat hazafelé BAZ megyéből) nem sokkal Debrecen előtt, a legnagyobb hóesésben…
Már a látvány kemény volt, mert a Trafic is csúszkált picit a latyakon.
Nem semmi teljesítmény!
Megkockáztatom, hogy bizonyos szeszögből keményebb mint a Dakar
Húú ez nagyon kemény! Én iszonyú fázós vagyok. Egy ilyen hidegben motorozás után egy havas sátrazást már nem élnék túl!
Várom nagyon a magyar srác beszámolóját! Ő még ezeknél a német kollégáknál is őrültebb!
Szerintem aki erre a találkozóra elmegy (több száz km-ről) az dilinyós, önmagára veszélyes őrült. Ha tényleg lesz egyszer Bömbim – vagy más nagy enduróm, én tuti elmegyek ide!
TeeJay, szólhattál volna!
Szívesen kölcsönadtam volna a motoromat, legalább valaki kicsit megjáratja! Már jó 1,5 hónapja alig mentem vele. Itt áll szegény sarasan az akkutöltőn.
De sebaj, 2 hét és Yeti!
”Ha tényleg lesz egyszer Bömbim…”
Lesz!
Ha ezt már így kimondtad, akkor lesz!
Már csak az a kérdés, hogy mikor.
Én már nagyon várom!
Az igazat megvalva nem járok* motoros találkozókra, de ezt nagyon megnézném.
* – Faaker See, HD találkozó kivétel – mondjuk azok a hétvégék 90%-ban a motorozásról és a társaságról szólnak, és csak 10%-ban a találkozóról.
Ha már mindenképpen fagyoskodni volna kedvem, inkább síelni mennék, pedig már nekem is nagyon viszket a tenyerem a gázmarkolat után.
Azért eszméletlen sokan voltak ott, hazánkfiának külön gratula, várjuk a beszámolót.