Tovább terjeszkedik az olasz gyártó az igazi nagymotorok világa felé, és megmutatják, hogy mit tudnak 48 lóerő felett produkálni. Azt persze már eddig is tudtuk, hogy a Benelli az eddig bevált, jól behatárolható formanyelveit viszi tovább, erre pedig a nagy Leoncino egyfajta bizonyíték. A 800-as változat prototípusát már tavaly bemutatták az EICMA show keretein belül. De most azt is láthatjuk, hogy milyen lesz a gyártásra kész változat. Ennek alapján pedig elmondhatjuk, hogy ránézésre alig különbözik az akkor bemutatott példánytól.
Tehát alapvetően úgy néz ki, mintha fogták volna az 500-as Csínót és egyszerűen belapattintottak volna egy nagyobb erőforrást. A Benelli a Leoncino 800-hoz egy 754 köbcentis, 77 lóerős sorkettest fog használni. Pontosan ugyan azt, amit egyébként a 752S-ben is. A fotó egy típusengedélyeztetési kérelemből származik, és a dokumentumok között feltűnik a motor tömege, ami 223 kg lesz, menetkész állapotban.
Azt már megszokhattuk, hogy a Benelli mindent elkövet azért, hogy a motorjaik a Qianjiang kötődés ellenére ne “kínai vacakként” égjenek az emberek agyába. A tervezésért olasz mérnökök felelnek, a dizájn olasz gyökerekből táplálkozik (köhh-köhh) és igyekeznek komoly beszállítókkal dolgozni. Az abroncsokat már hagyomány, hogy a Pirellitől szerzik be, az ABS a Boschtól érkezik, a brutális első villákat pedig a Marzocchi szállítja. A tanulmány gépen azonban még Brembo fékek voltak, azok helyére a Benelli saját márkás nyergei kerültek. Csupán apró, közvetett érdekességként említem meg, hogy a márka Olaszországban elég jól teljesít. Olyannyira, hogy a TRK502-jük az ottani piacon a harmadik legkeresettebb túraenduró az R1250GS és a CRF1000L Africa Twin után. Tehát valószínűleg sok újdonságot várhatunk még a brandtől a jövőben.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »