A BMW előrukkolt a legújabb, múlt ihlette motorjával. A bajorok nineT családjától már megszoktuk, hogy igazán szívdobogtató darabok egytől egyig. Még a Pure kivitelben is van valami eszeveszett báj. Pedig az tényleg leginkább építési alapként hivatott létezni. A vadiúj R nineT /5 természetesen a BMW múltjának egy ikonikus modellcsaládjához nyúl vissza. A perötös széria egészen pontosan 50 évvel ezelőtt, 1969-ben mutatkozott be.
A gyári terminológiában /5-ös szériaként aposztrofált sorozat három tagot számlált. A 500 és 600 köbcentis kivitel mellett foglalt helyet a csúcsmodell, a 750-es, egyébként csupán 50 lóerős vaddisznó, amely képes volt akár a 175 km/h végsebesség elérésére is.
Az új BMW R nineT /5 a nagy előd előtt fejet hajtva ugyanabban a “Lupin Blue” színben mutatkozik be, amit annak idején a világ felénk eső szegletéből leginkább csupán vágyakozva figyeltek a motorrajongók. Természetesen a fényezéshez tartozó csíkozás is az egykori vonalakat idézi. Akárcsak a küllős felnik, az oldschool tank gumi, a vakítóan krómozott tükrök vagy a villákon feszítő gumiharang.
A tankon egy 50. évfordulós embléma emlékezteti a leendő vásárlót arra, hogy nem ám akármilyen ünnepi vassal állított be a garázsba. A modern kor elvárásait természetesen csont nélkül teljesíti, és olyan apró extrákkal gondoskodik a felhőtlen múltidézésről, mint az alapáron is járó fűthető markolatok és a többi béemvés jóság.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »