Korábban beszámoltunk a Moto Morini lépéséről, ami szerint csődeljárást indított maga ellen. Az olasz jogrend furcsaságain soha nem szűnök meg csodálkozni, az olasz csődeljárás (vagy legalábbis az első fázisa) tulajdonképpen az, amit máshol csődvédelemnek neveznek, a hitelbiztosítók nem kérhetik a cég vagyonának eladását, így nem juthatnak pénzükhöz.
Csődeljárás ide, csődvédelem oda, az élet nem áll meg, a korábban elkezdett fejlesztések egyik eredménye hamarosan piacra kerül. A legnépszerűbb európai motoros magazincsalád olasz változatának (Motociclismo) tesztelői nemrégiben lehetőséget kaptak, hogy a hamarosan kezdődő EICMA előtt kipróbálják a legújabb Morinit. A „V12M01” fejlesztés állítólag még nem kapott hivatalosan nevet, de mivel láthatólag fejlesztés alapjául a GranPasso szolgált, illdomos volna GranMotardnak vagy GranArdnak nevezni. Persze felesleges találgatni, alig két hét múlva megtudjuk ezt is, akárcsak a technikai részleteket. A képek alapján az is kijelenthető, hogy a motort ugyanaz a V2-es, 1187 köbcentiméteres blokk hajtja, ami a Corsaro családban, és a 9 1/2-ben is megtalálható – kérdés, hogy ezt a változatot hogyan hangolták az olasz mérnökök.
Az, hogy a Ducati Hypermotard 1100 leendő ellenfele megoldja-e a cég a pénzügyi problémáit számomra legalábbis kérdéses. Bár az ilyen presztízsmodellek nem olcsóak, a kis- középkategóriás motorok kisebb árréssel, de nagyobb példányszámban történő értékesítése célravezetőbbnek tűnik.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nekem bejön.Egyedi,dögös,és praktikus.
Nekem mindíg is ez a stílus jött be legjobban. Ez a maga stílusában is egy “stílusikon” lenne/lesz sztem. Nekem nagyon bejön.
Nekem tetszik, de kétségeim vannak a megbízhatósággal kapcsolatban. Ismerősi körben van egy Morini, ha jól emlékszem huszonezer kilométerig csak kisebb elektronikai hibákat produkált, de aztán egyszercsak, kevéssel a kötelező szervíz után átalakult virágtartóvá, mert elfolyt a vére… Hétvégén meg is kérdezem mi lett/lesz vele. Az ereje egyébként lenyűgöző, és bár a hátsó rugóstag pumpál, nagyon egyben van, az SM verzió még jobb lehet… A Megamotóra emlékeztet…. de ezt nem fejtem ki, ne legyen BMW kommentháború :)))