Nagyon oda kellett figyelnem, hogy a Harley-Davidson 338-at még véletlenül se 883-nak írjam. Pedig elmúltak már azok az idők, amikor az utóbbi volt a legkisebb HD. Hiába a hagyományok, a legendás amerikai brand főhadiszállásán új utakat keresnek, és ezt nagyon jól teszik! A Streetfighter eljövetelét például nagyjából úgy várjuk, akárcsak a Messiásét. Ám mindeközben az ázsiai piacra is szemet vetettek. Mi sem mutatja ezt jobban, minthogy jövőre már bemutatkozhat a Qianjiang Motorcycle együttműködésével éppen megvalósuló, belépő szintű Harley.
És nem is mondhatni, hogy sokáig halogatják a lépéseket. Az új belépő szintű Harley-Davidson 338 már 2020-ban bemutatkozhat az ázsiai piacon, azon belül is az elsődleges célpontjuk Kína. Ennél egyelőre nem tudunk sokkal többet. Harleyék egyelőre egy koncepció rajzzal álltak elő. Azon az látszik, hogy a kis kategóriában inkább a naked formák felé közelítenek a hagyományos krúzeres világuk helyett. Az erőforrása pedig valószínűleg egy sorkettes blokk lesz. Vajon az európai piacon is megélne-e egy bébi HD ha az anyacég nem lenne ennyire óvatos?
Az eljövendő új motornak azonban van egy másik komoly oldala is. Az, hogy a Harley szerződést kötött a Qianjianggal, annak erős politikai üzenete is van. A legendás amerikai gyártó és Donald Trump között ugyanis nem felhőtlen a viszony. A hátszélfrizurás elnök által gyakorolt nyomás alól viszont egyfajta kiutat jelenthet a behódolás helyett a külföldi együttműködés.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »