Az újdonságok közül a Super Ténérét már bemutattuk, lássuk a többit. Az SR400 az egyetlen igazi motorkerékpár, újdonságnak azonban nem neveznénk, 1978 óta létezik. 2010-re injektort kapott, minden más változatlan maradt, beleértve a formát és a nagy egyhengeres karakteres működését. A skála másik végét képviselik az elektro-hibrid kerékpárok, a motorral hajtott kétkerekű közlekedési eszközök leglassabb formái. Tekerés közben rásegít az emberi erőre, lejtőn tölti magát, nem kizárt, hogy a PAS er-hez hasonló járművek néhány év(tized) múlva komoly kihívást jelentenek a helyi tömegközlekedési vállalatoknak – legalábbis a gazdagabb országokban. A koncepciót 1993 óta fejlesztik…
Igazi világújdonság viszont az EC-f/EC-fs illetve az EC-03. Bár komoly teljesítményről, élményről, irányíthatóságról szó sem esik, érdemes mégis megismerni őket, ki tudja, lehet, hogy mire nyugdíjasok leszünk, pont ilyenkkel fogunk rohangálni, és nosztalgikusan beszélgetni menetközben a sisaktelefonon a hangos, környezetszennyező és veszélyes 200 lóerő körüli sportmotorjainkról. Az EC-f/EC-fs elektromos városi járművek, melyekkel a motorozás könnyűvé válik olyanoknak is, akik sosem használtak előtte hasonló járművet. Annyire egyszerűek, amennyire csak egy elektromos jármű lehet, csendesek, tiszták és futurisztikusak, működésüknek megfelelően. Az EC-f fényezése a környezetbarátságot hangsúlyozza, míg az EC-fs a divatos irányzatot képviseli.
Az EC-03 ennél valamivel közelebb áll a jelenlegi valósághoz. A Yamaha szerint teljesítménye megfelel egy 50-es mai robogónak, lítium-ionos akkumlátorát vezetékes árammal lehet feltölteni, bármely otthoni konnektorból. A japán weboldalon ugyanakkor 0,6 KW-os teljesítményt adnak meg, ami kb. 30-35km/h sebességre lesz elegendő, így valószínűleg nem a budapesti közlekedők válláról veszi le a terhet… Sajnos a további fontos dolgokat, mint ár és hatótáv még nagyságrendileg sem ismerjük. Japánban nagy sikert aratnak a jövőbe mutató koncepciók, ám az európai vevők jobban szeretik a konkrét dolgokat, de sajnos az idén már sok mindent nem várhatunk, a Yamaha kihagyja a milánói kiállítást novemberben… Addig is, csak elvetemülteknek, egy PDF anyag a Yamaha fontosabb technikai megoldásairól, R1-től az elektromos robogókig.
Végül a kiállításon bemutatott videó a Yamahától:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Agyhalottak azok ott abban a kicsi országban.
Sokunk számára a napnál világosabb, hogy bizony lenne kereslet itt is sok olyan motorra, amelyre ráütötték a “belpiacos” plecsnit.
Egy csomó pénzt beleöltek a tervezésbe, majd a gyártás beinditásába, és nem adják (itt) el.
Agyhalottak.