
Az újdonságok közül a Super Ténérét már bemutattuk, lássuk a többit. Az SR400 az egyetlen igazi motorkerékpár, újdonságnak azonban nem neveznénk, 1978 óta létezik. 2010-re injektort kapott, minden más változatlan maradt, beleértve a formát és a nagy egyhengeres karakteres működését.
A skála másik végét képviselik az elektro-hibrid kerékpárok, a motorral hajtott kétkerekű közlekedési eszközök leglassabb formái. Tekerés közben rásegít az emberi erőre, lejtőn tölti magát, nem kizárt, hogy a PAS er-hez hasonló járművek néhány év(tized) múlva komoly kihívást jelentenek a helyi tömegközlekedési vállalatoknak – legalábbis a gazdagabb országokban. A koncepciót 1993 óta fejlesztik…
Igazi világújdonság viszont az EC-f/EC-fs illetve az EC-03. Bár komoly teljesítményről, élményről, irányíthatóságról szó sem esik, érdemes mégis megismerni őket, ki tudja, lehet, hogy mire nyugdíjasok leszünk, pont ilyenkkel fogunk rohangálni, és nosztalgikusan beszélgetni menetközben a sisaktelefonon a hangos, környezetszennyező és veszélyes 200 lóerő körüli sportmotorjainkról. Az EC-f/EC-fs elektromos városi járművek, melyekkel a motorozás könnyűvé válik olyanoknak is, akik sosem használtak előtte hasonló járművet. Annyire egyszerűek, amennyire csak egy elektromos jármű lehet, csendesek, tiszták és futurisztikusak, működésüknek megfelelően. Az EC-f fényezése a környezetbarátságot hangsúlyozza, míg az EC-fs a divatos irányzatot képviseli.
Az EC-03 ennél valamivel közelebb áll a jelenlegi valósághoz. A Yamaha szerint teljesítménye megfelel egy 50-es mai robogónak, lítium-ionos akkumlátorát vezetékes árammal lehet feltölteni, bármely otthoni konnektorból. A japán weboldalon ugyanakkor 0,6 KW-os teljesítményt adnak meg, ami kb. 30-35km/h sebességre lesz elegendő, így valószínűleg nem a budapesti közlekedők válláról veszi le a terhet… Sajnos a további fontos dolgokat, mint ár és hatótáv még nagyságrendileg sem ismerjük. Japánban nagy sikert aratnak a jövőbe mutató koncepciók, ám az európai vevők jobban szeretik a konkrét dolgokat, de sajnos az idén már sok mindent nem várhatunk, a Yamaha kihagyja a milánói kiállítást novemberben… Addig is, csak elvetemülteknek, egy PDF anyag a Yamaha fontosabb technikai megoldásairól, R1-től az elektromos robogókig.
Végül a kiállításon bemutatott videó a Yamahától:
Cimkék:
Tokióban három vadiúj modellt mutatott be a Suzuki, köztük egy üzemanyagcellás Burgmant.
Elolvasom »A valóság aspektusából legérdekesebb persze talán az új VFR, de ezen kívül is bőven akad olyan gép, amire áhítozhatunk.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »
Agyhalottak azok ott abban a kicsi országban.
Sokunk számára a napnál világosabb, hogy bizony lenne kereslet itt is sok olyan motorra, amelyre ráütötték a „belpiacos” plecsnit.
Egy csomó pénzt beleöltek a tervezésbe, majd a gyártás beinditásába, és nem adják (itt) el.
Agyhalottak.