Európában, az Egyesült Államokban egyre erősödnek azok a hangok, amelyek a japán gyártók motorértékesítési gyakorlatát kritizálják. A 125-ös kismotorok és a 600-as, középkategóriás motorok között tátongó szakadék van utcai motorok terén, amit a gyártók maximum egy-egy maxirobogóval, vagy egyhengeres enduróval hidalnak át úgy, ahogy. Az általunk is kipróbált 650-es Gladius 400 köbcentis változata, melyet a Suzuki a hamarosan megrendezésre kerülő Tokyo Motor Show-n mutat be, egy potenciális hiánypótló lehet(ne). A 400-as kategória nekünk, magyar motorosoknak nem jelent újdonságot. Az „átmenet éveiben” sok japán belpiacos 400-as gép rótta a magyar aszfaltot. Ennek a speciális japán kategóriának az egyedeit az európai piacokon terjesztve a gyártók sok negatív bírálatra felelhetnének, és a kezdő motorosok is könnyebben járhatnák végig a szamárlétrát.
Egyelőre nem állnak rendelkezésre információk sem a gép technikai paramétereiről, sem gyártásáról illetve terjesztéséről. Sajnos valószínűsíthető, hogy a kis uniszex motor japán belpiacos változatát láthatjuk. A Suzuki GS 500, a Honda CBF 500 eltűnésével azonban igazán racionális lépés volna egy ilyen tetszetős 400-as motor európai bevezetése.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »