Ha visszatekintünk 1984-be – és ennek most semmi köze Orwellhez – akkor hozzávetőlegesen azt látjuk, hogy a Honda háza táján eldurrant valakinek az agya. Ugyanis akkor mutatták be a 491 köbcentis, kétütemű CR500 első változatát, ami néhány korábbi tulajdonos szerint is egy brutális, zabolátlan bestia volt.
A 60-64 lóerő mai és pláne aszfaltos szemmel nem tűnik valami eget rengetőnek, de úgy mesélik, hogy százas tempónál, ötödikben – visszaváltás nélkül – gázadásra simán égnek állt az eleje. Az azért nagyon meleg, nem? Találtam ennek vonatkozásában egy vicces, de bizonyára fájdalmas, magyar vonatkozású videót. Nézzétek meg, mert érdemes! 😀
A CR500 dicsőséges menetelése 2001-ig tartott, amikor a Honda háza táján úgy döntöttek, hogy ideje lecserélni az öreg harcost a CRF450-re.
Ebből az utolsó időszakból, tehát 2001-ből talált egy futómű tuningolással foglalkozó csapat, a Full Force Racing Company egy nulla üzemórás darabot. A hőskori bestia annyira érintetlen, hogy konkrétan a dobozából csomagolták ki a srácok. Érdemes megkukkantani, mert ilyen korú motorokat így elcsomagolva ritkán látunk. Nézzétek csak meg az alábbi, ultimate unboxing videót!
Az öreg, de mégis érintetlen motor ritka, akárcsak a fehér holló, de nem egyedülálló. Tavaly egy ’81-es Honda CBX-B motort találtak eredeti csomagolásában. Az akkori lelet magyarázata az volt, hogy az amerikai oktatási rendszerben tűnt el valamikor, amit végül 8 millió forintnak megfelelő dollárért vásárolt meg új gazdája 2018-ban.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »