Egy érdekes kimutatás látott napvilágot a közelmúltban. A britek közlekedésében a domináns járművé válhatnak a kétkerekűek.
Csak úgy emlegetjük a ködös Albion, de utalhatnánk a másik klisére, mely a gyakori esős időjárást említi az ország kapcsán. Mégis, a britek szerencsés földrajzi helyzetben vannak, a Golf-áramlat melegíti a szigeteket, így ott nem jelent nagy áldozatot, nem igényel komolyabb felkészülést a téli motorozás. Az üzemanyagárak, a dugók és a kétkerekűek relatív olcsó fenntartási költsége mellett talán ez is hozzájárul ahhoz, hogy manapság a kétkerekű gépjárművek, motorok, robogók egyre inkább a mindennapi közlekedés egyik fő eszközévé válnak Nagy-Britanniában.
A 2008-as Nemzeti Utazási Felmérés eredménye több megközelítésből is azt mutatja, hogy a motorral, robogóval rendelkezők használják leginkább járművüket, minden utazásuk harmadát kétkerekűvel teszik meg. A kimutatás szerint minden motoros út 52 százaléka a napi, lakóhely és munkahely illetve iskola közötti út megtételét szolgálta. Ilyen szempontból a második helyezettek a pedálosok lettek, ők 34 százalékban használták járművüket ingázásra, míg az autósok csak 22 százalékban ültek a fém-műanyag-üveg dobozba ilyen célból. A felmérés szerint az összes autóval megtett út 60 százalékában csak a vezető ült az autóban, és ez az arány 84 százalékra növekszik a napi ingázást illetve üzleti célú közlekedést tekintve. Az egyik fő szempont a kétkerekű gépjárművek mellett pontosan az autók egyéb járművek okozta dugók elkerülése, az utazási idő lerövidítése. Hasonlóan nyomós érv a közlekedés költségvonzata. A fiatalok, 17-20 évesek korcsoportjából 48 százalék említette, hogy a képzés költsége, míg 32 százalékuk, hogy a jármű ára volt döntő szempont, amiért a motorkerékpár mellett döntöttek.
Minden szentnek maga felé hajlik a keze, ahogy a közmondás tartja, de ilyen komoly számok mellett nem véletlen, hogy az angol Motorkerékpár-ipari Szövetség szeretné felhívni a kormányzat figyelmét a közlekedés ezen formájának fontosságára és megfelelő támogatására szükségességére. A közlekedés, parkolás megkönnyítése a motorok, robogók számára nem csak távlati cél, hanem napirenden lévő, aktuális kérdés. A szövetség a kétkerekű közlekedést népszerűsítő céllal külön website-ot hozott létre, mely kezdőknek újrakezdőknek ad hasznos tanácsokat, javaslatokat a két kerékre váltáshoz.
Az egyéni közlekedés ilyen formájának opponensei szerint a motorok számának jelentős növekedését a környezetvédelem, a levegő tisztasága sínyli meg. El kell ismerjünk ez egy valós probléma, de tegyük rögtön hozzá, a jelenlegi helyzeten a korszerű kis fogyasztású robogók csak javítanának, és ez messze nem a történet vége: Párizsban már több tucatnyi ingyenes töltőállomást hoztak létre elektromos mopedek számára. Sokáig csak nevettünk a távol-keleti országokból származó kaotikus robogóközlekedést bemutató videókon – a pénz azonban nagy úr, és ezt az alternatívát komolyan meg kell fontolni.