A zöldek legendája 25 évvel ezelőtt indult útjára, a mai szemmel túramotornak látszó, de akkoriban verseny technológiának számító GPz900R-rel. Az utódok sem vallottak szégyent, elég, ha olyan motorokat idézünk fel, mint a ZX-7RR, a ZX-12R vagy az új ZX-10R.
1984-ben a Kawasaki igazán nagyot dobott a GPz900R-rel. Az idomos sportmotorok egyik első képviselője a kor nagymenőit utasította maga mögé teljesítményével és fejlett technológiájával, a konkurensek egy része csak évekkel később tudta kiheverni a sokkot, és felvenni a kesztyűt. A nagymenőt egy évvel később követte a hatszázas kategória előfutáraként a GPz600R, 75 lóereje akkor elképesztően soknak számított. 1994-ben csatlakozott a ZX-9R, melynek karburátoros blokkja és menetkényelme ma is példamutató lenne. Ennek pont ellentéte a Ninja ZX7-R(R), ami igazi versenymotornak számított, amikor még a 750-es kategória uralta a pályákat. A kis Ninják sora 1995-ben a ZX-6R-rel nyerte el mai elnevezését és helyét a palettán, ami egy pár éves 636 köbcentis felejthetetlen időszakot leszámítva, azóta is 600 köbcentiméteres.
A legújabb ZX-6R a literes Ninja vonásait kapta, minden eddiginél komolyabb műszaki tartalommal. Talán csak a színe és a neve maradt változatlan, ez az állandó megújulás lehet a legendák titka
A legnagyobb utcai teljesítményt sokáig a ZX-12R nyújtotta a Kawasakinál, amely 2000 óta riogatja a békés autósokat közútjainkon, de még ez a modell is csak jókora túramotornak számít az ezres sportmodell mellett. 2004-ben ugyanis megszületett minden idők legvadabb Kawasakija, a ZX-10R, ami nem csak hatalmas erejével, hanem zabolázatlan viselkedésével is szerzett hírnevet. 2008-ban egy MotoGP inspirálta kisebb méretű, de még gyorsabb modell vette át helyét, és a paletta lefelé is bővült, a ZZR-250 utód Ninja 250R-rel. A listát még rengeteg érdekes modellel lehetne folytatni, de egy biztos, a zöldek megtették a magukét, hogy örökre bekerüljön a Ninja név a motorkerékpár történelem halhatatlan ikonjai közé. Boldog születésnapot!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »