Elképzelhető, hogy a Benelli lesz a gazdasági válság egyik következő áldozata. Az olasz márka kínai tulajdonosai egyelőre csak tanakodnak.
Majd’ 4 éve, hogy a kínai Qiang Jiang csoport (nevükhöz fűződik a Keeway is) megvette az olasz céget 2005 októberében. A Benelli így azon európai márkák sorát gyarapítja, amelyek kisebb-nagyobb pénzügyi nehézségek eredményeképp ázsiai tulajdonba kerültek. A tulajdonosváltás után az oroszlánosok 2006-tól kezdve kiadtak néhány új 3 hengerest, melyeket az anno Superbike sorozatban érlelt aggregát és annak megnövelt löketű, 1130 köbcentis változata köré építettek. Az üzlet jól ment, 2007-ben több ezer motort értékesítettek. Akkor ambiciózus tervek hangzottak el, 2008-ra az eladásokat 10,000, 2009-re pedig 20,000 darabra kívánták növelni. Ezt többek között az új Due modellel kívántak elérni, de sajnos csak kémfotókat, a tesztpéldányokat láthattunk a sajtóban. A legutolsó 2009-es terv végül csak 5,000 motor gyártását irányozta elő, de sajnos most ez is megdőlni látszik. A gazdasági válság hatásaként értékelhető rossz eladások miatt sok dolgozó már csak részmunkaidőben dolgoznak. Az újragondolt terv szerint idén csak 1000 darab motort fognak összeszerelni az Adria nyugati partján. A kínai tulajdonos a nehézségek ellenére sem tervezi a gyártás áttelepítését Kínába. Bár néhány egyszerű alkatrészt valószínűleg Kínából fognak importálni, a gyártás marad Pesaróban.
Sajnos a gazdasági helyzet egyelőre semmi jóval nem kecsegtet, így nem biztos, hogy a márka 2011-ben megélheti fennállásának 100-adik évfordulóját.
/chapter>