A kínai gyártó korábban leginkább az ázsiai piacra készített jellemzően nyolcadliteres motorokat. Mint sok más ottani cég, ők is szeretnének megjelenni Európában. Legutoljára a tavalyi kölni Intermot kiállításon találkozhattunk velük. Most rögtön három új modellt is bejelentettek, amelyek könnyen versenytársai is lehetnek az öreg kontinensen egyre népszerűbb 300 köbcentis kategória közismertebb típusainak.
A három, meglehetősen modern kinézetű új modell közül sokan megtalálhatják a nekik leginkább megfelelő motort. A 310X egy burkolt sport-túra gép, naked változata a 310R, míg a 310T egy kis köbcentis túraendúró. A gyártó mindhárom variációt ugyanazzal a 312 ccm-es, egyhengeres motorral szereli, amely 35 lóerő leadására képes. Menet közben két üzemmód áll rendelkezésre: az E az üzemanyag-takarékos, míg az S sportosabb teljesítményt nyújt. A Zontes szinte az összes alkatrészt maga készíti, kivéve az ABS-fékrendszert, amelyet a BOSCH szállít. A motorok mindegyike kulcs nélkül indítható, LCD műszerfallal és LED fényszórókkal, világítással rendelkezik.
A gyárilag bukócsövekkel és markolatvédőkkel felszerelt kalandmotor szélvédője elektromosan állítható. A lenti képek nagyíthatók, nyomj bármelyik képre a galéria megtekintéséhez!
A sportosabb megjelenést nemcsak a műanyag burkolat, de a magasabban elhelyezett hátsó ülés is biztosítja. A gyártó ígérete szerint ez utóbbi sokkal nagyobb komfortot biztosít az utasnak, mint a legtöbb sportmotor. A lenti képek nagyíthatók, nyomj bármelyik képre a galéria megtekintéséhez!
A csupasz változat, hasonlóan a sport-túra modellhez, lítium-ion akkumulátorral van szerelve. A széles, 160/60-R17 méretű hátsó gumi jobb tapadást biztosít a kanyarokban. A lenti képek nagyíthatók, nyomj bármelyik képre a galéria megtekintéséhez!
A képek alapján kifejezetten ígéretesnek tűnik mindhárom modell. Lehet, hogy érdemes lesz megjegyeznünk a Zontes márkanevet?
Képek: Zontes
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »