Köztudott, hogy a gyorsuláshoz nem a lóerők száma kell. Hanem a newtonmétereké – vagyis a nyomaték. Ezen a téren pedig az elektromotor – a benzin „illatáért” rajongók legnagyobb bánatára – verhetetlen. A Lightning Motorcycle által épített LS-218 típus pedig ennek a hierarchiának is az abszolút csúcsán áll.

A típusnév sem a fantázia szüleménye: az LS-218 nevében a szám a elektromos motor végsebességét jelöli – mérföld/órában. A 350.8 kilométer/órának megfelelő tempó pedig nem elméleti: a motor prototípusa egykoron ezt igazoltan megfutotta Bonneville kiszáradt sós medrében. Az erről készült videót ugyanabban a cikkünkben találod, amely beszámolt a Pikes-Peak hegyi felfutón aratott fölényes győzelemről. A 2013-as pályacsúcs annyira komoly volt, hogy egészen tavalyig fennmaradt: csupán 2018-ban tudta megdönteni egy KTM 1290 Super Duke R.
A Lightning Motorcycle saját Twitter oldalára tette fel azt a videót, amelyen fékpadon nyúznak egy LS-218 típust. A motor 160 mérföldes (257 km/h) sebességre ugrik fel 5.5 másodperc leforgása alatt. De úgy, hogy ennek első bő felében nem kap teljes terhelést – azaz „részgázon” megy. Az ok egyszerű: a hátsó kerék simán elforogna a görgőkön. Az igazi durvaság ott jön, amikor eléri a maximumot. 100-150 mph között (azaz 160-ról 241 kilométer/órára) alig kell neki KETTŐ MÁSODPERC.
Ezt teszi a 228 Newtonméter. Amire a való életben, kint az utcán – vagy a versenypályán – mindössze 225 kilogramm menetkész tömeg jut. A „tankolástól” meg még nehezebb sem lesz az LS-218… Néhány éve a nála jóval gyengébb Energica Ego is megalázott bármit, amit odaállítottak mellé.
A mai elektromos sportmotorok tehát mostanra abszolút ott vannak a szeren – már csak el kellene fogadnunk, hogy egyre nehezebb mibe belekötni. Persze, tudom: a hang! Tetszik vagy sem: lassan hozzá kell szoknunk a visításhoz.

Cimkék:
Nyíregyházán, a Nyír Plaza területén egész február hónapban csodaszép veterán motorokat nézhet meg mindenki. Ha arra jársz, ne hagyd ki!
Elolvasom »A környezetvédelmi normák és a piaci követelmények miatt a Honda jelentős változásokon dolgozik az Africa Twin modellek esetében. Reméljük!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »