Napjainkban a gazdaságos közlekedés terén uralkodóvá váltak a robogók. Azonban ezek jókora holtsúlyt cipelnek magukkal. Ekkora üzemanyag-fogyasztással egy csupasz 250-essel motorozás közeli élményt szerezhetünk.
A robogók a motorok egy furcsa válfaját képviselik. Bár a robogózásnak is megvan a maga varázsa, ezek a járművek inkább jelentenek egy gazdaságos és racionális városi közlekedési formát, mintsem valódi motorozást. Ezek a kisebb-nagyobb motorral felszerelt kis kétkerekűek jelentős plusz terhet cipelnek: a csővázra szerelt burkolóelemek vagy éppen az „önhordó karosszéria” legalábbis jelentős súlyfelesleget jelent. Egy 250-es csupasz kismotor éppen ezért sokkal gazdaságosabb megoldást jelenthet, mint egy nagyrobogó, strukturális kialakítása, karakterisztikája miatt pedig a hagyományos értelemben vett motorozás egy formáját gyakorolhatjuk.
Európában eddig sok választásunk nem volt ilyen motorok terén, a nagy japán gyártók csak a 125 köbcentis kismotorokat importálták Európába, nagyobb utcai kismotorok csak a japán piacon voltak kaphatók. A legfrissebb hírek szerint Honda VTR 250 egy ráncfelvarrás után Európában is hódító útjára indulhat hivatalos importon keresztül. A 90 fokos L2-es elrendezésű folyadékhűtéses, hengerenként négyszelepes blokk korszerű üzemanyag befecskendezést és ahhoz kapcsolódóan egy új légszűrőt kap 2009-re. A hagyományos csővázas kialakítás és futómű mellett korszerű műszerezettséget és a robogók elleni küzdelemhez hatalmas csomagteret kap. A motor gyárilag ezüst, piros, fekete, kék vagy sárga színben rendelhető, és előreláthatólag ősszel Európában is elérhetővé válik.
A kezdőknek és ingázóknak is ideális kismotor új változatáról egyelőre nem állnak rendelkezésre képek, de remélhetőleg mielőbb beszámolhatunk a motor tulajdonságairól egy teszt keretében.