Mit akar a motoros? Ha megkérdezünk egy fajtánkbélit, akkor hadovál valamit az érzésről, a felszabadultságról, a sebességről és a benzinszagról. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy sokunk leginkább látszani szeretne. Szerencsésebb esetben az úton, azért, hogy ne kanyarodjon ki elé az IFA. Kevésbé szerencsés felállásban pedig egyszerűen csak kemény csávónak/csajnak. A hőskorban mindenki Hell’s Angels tagnak akart tűnni – bár akkoriban még azt sem tudtuk, hogy eszik-e vagy isszák a motoros klubok világát. Aztán a kétezres évek elején a többség egy sportmotornak becézgetett seggrakétán feszengett, végül ma egy igen széles réteg világkalandornak akar tűnni és túraenduróra vágyik. Na de mi a következő lépés? Talán a Honda háza táján is úgy gondolják, hogy a ralimotor lehet a jövő slágere. Így bemutatták a CRF450L Rally tanulmányt.
Na persze nincs új a felkelő nap alatt. A Honda CRF250L Rally már teszten is járt nálunk. Mackó arra a következtetésre jutott azzal kapcsolatban, hogy a Dakar motoros megjelenés mögött egy békés lelkű kalandor lakozik.
Az alapkoncepció talán ezúttal sem más. Hiszen a Rally alapja a rendszámozható CRF450L lenne, ami bár egy remek motor, de a blokk 25 lóerős teljesítménye mondjuk úgy, hogy nem aratott osztatlan elismerést a motorosok között.
A rali replikát a gyár olasz fejlesztőrészlege, az R&D rakta össze. Ennek megfelelően az alapmodellnél alacsonyabban húzott Termignoni kipufogó van rajta, illetve Acerbis kézvédők. A rendszámozható CRF450L-hez képest még jól látható változás az átlátszó szélvédő, valamint a ralisan magasra nyúló navigációs torony, ami roadbook-tartó helyett egy TFT kijelzőt rejt magában. Egyelőre nem tudjuk pontosan, hogy mi a Honda terve ezzel a tanulmánymotorral. Valószínűleg éppen árgus szemmel figyelik, hogy mekkora sikert arat például a közösségi médiafelületeken. Ennek fényében: nektek hogy tetszik?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »