Mit akar a motoros? Ha megkérdezünk egy fajtánkbélit, akkor hadovál valamit az érzésről, a felszabadultságról, a sebességről és a benzinszagról. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy sokunk leginkább látszani szeretne. Szerencsésebb esetben az úton, azért, hogy ne kanyarodjon ki elé az IFA. Kevésbé szerencsés felállásban pedig egyszerűen csak kemény csávónak/csajnak. A hőskorban mindenki Hell’s Angels tagnak akart tűnni – bár akkoriban még azt sem tudtuk, hogy eszik-e vagy isszák a motoros klubok világát. Aztán a kétezres évek elején a többség egy sportmotornak becézgetett seggrakétán feszengett, végül ma egy igen széles réteg világkalandornak akar tűnni és túraenduróra vágyik. Na de mi a következő lépés? Talán a Honda háza táján is úgy gondolják, hogy a ralimotor lehet a jövő slágere. Így bemutatták a CRF450L Rally tanulmányt.

Honda CRF450L Rally – vajon sikerül nagyobb teljesítményt kibányászni a blokkból, mint a 450L esetében?
Na persze nincs új a felkelő nap alatt. A Honda CRF250L Rally már teszten is járt nálunk. Mackó arra a következtetésre jutott azzal kapcsolatban, hogy a Dakar motoros megjelenés mögött egy békés lelkű kalandor lakozik.
Az alapkoncepció talán ezúttal sem más. Hiszen a Rally alapja a rendszámozható CRF450L lenne, ami bár egy remek motor, de a blokk 25 lóerős teljesítménye mondjuk úgy, hogy nem aratott osztatlan elismerést a motorosok között.
A rali replikát a gyár olasz fejlesztőrészlege, az R&D rakta össze. Ennek megfelelően az alapmodellnél alacsonyabban húzott Termignoni kipufogó van rajta, illetve Acerbis kézvédők. A rendszámozható CRF450L-hez képest még jól látható változás az átlátszó szélvédő, valamint a ralisan magasra nyúló navigációs torony, ami roadbook-tartó helyett egy TFT kijelzőt rejt magában. Egyelőre nem tudjuk pontosan, hogy mi a Honda terve ezzel a tanulmánymotorral. Valószínűleg éppen árgus szemmel figyelik, hogy mekkora sikert arat például a közösségi médiafelületeken. Ennek fényében: nektek hogy tetszik?
Cimkék:
Lehet a magasban motorozni, és lehet egy épület tetején a tátongó semmi felett ügyesen egyensúlyozni. Ez nem tériszonyosoknak való.
Elolvasom »Vajon mit keres a csatorna alján egy nem is olyan régi Harley-Davidson Road Glide, amiért sokunk a fél kezét odaadná?
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »