Volt némi zúglódás korábban, ami arra utalt, hogy a Honda gigafrissítést tervez a CBR1000RR modelljeihez. A pletyka ugyan valószínűleg igaz, de az már egészen biztos, hogy ennek a megjelenési dátuma nem 2019 lesz. Ugyanis bemutatkozott a jövő évre aktualizált Fireblade, de szó sincsen radikális változásokról. Azonban annál több az elektronikai csomag frissítéséről.
A gyári sajtóanyag büszkén hirdeti, sőt lépten és nyomon kiemeli, hogy a fejlesztésben oroszlánrészt vállalt a Honda HRC MotoGP szekciója. Semmi kétség nem lehet afelől, hogy ez bizonyára így volt. Ehhez hűen a változások jelentős része leginkább azokat célozza, akik szeretnék rendesen kinyomni a szemét az 1992-es bemutatkozása óta legendássá érett széria legújabb tagjának.
Az egyik ilyen fontos frissítés az ECU felokosítása volt. Ezúttal már külön tudja választani a wheelie-t és a csúsztatást. A Honda mérnökei a pályamotorozást tartották szem előtt, amikor úgy alakították ki a rendszert, hogy az egykerekezés-gátlót a maximumra lehessen tekerni, miközben a kipörgésgátló virtuális potiját pincemélyre lehet tekerni. Vagy éppen ugye pont fordítva, ha az igények úgy diktálják.
A gázreakciót érinti, hogy a motor 45%-kal gyorsabban ejti a fordulatot, és valamivel szabadabban pörög fel, ami a kanyarbejáratnál és kigyorsításnál jelent előnyt. A sajtóanyagot idézve: “Az eredmény főként versenypályán, nagy tapadású abroncsokkal lenyűgöző: a motor gyorsabb, a köridő rövidebb, a pilóta boldogabb.” Tehát igazán idilli kilátásaink vannak.
Kisebb esztétikai beavatkozás, hogy új színeket is kap a CBR1000RR. A Matt Ballistic Black Metallic fényezésű Fireblade-ek piros helyett ezüst betétekkel gördülnek ki a kapun. A Grand Prix Red színösszeállításnál hangsúlyosabbá válnak a felső idomokon futó, fehér csíkok. Némiképp változik a Grand Prix Red HRC Tricolourba öltöztetett kivitel is: látványos fehér és kék vonalakat kap.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »