Új Honda maxi scooterek
Jó hírrel szolgálhatunk a maxi scooterek szerelmeseinek: a napokban egy francia sajtótájékoztatón a Honda új nagyrobogó(k) bemutatását ígérte a közelgő EICMA kiállításon, Milánóban.
Az új modell(ek) bemutatása nagyon is időszerű. Bár a Honda tavaly bemutatott DN-01 modellje igazi technikai csemege, magas vételárával azonban inkább tekinthető technológiai demonstrációnak, mint tényleges alternatívának. Maga a piaci szegmens azonban folyamatosan bővül, néhány éve még a 250 köbcentiméteres gépek is óriásnak számítottak, ma már azonban nem ritka a nagymotorokat idéző hengerűrtartalom és az azon alapuló sportos teljesítmény. A Yamaha T-Max modellje 2008-as modellfrissítése után óriási sikert ért el ezen a területen, a Piaggio különc MP3 modellje is feljebb lép jövőre, de megemlíthetjük a csoport másik gyártóját, a Gilerát és idén bemutatott GP800-as maxi robogójukat is.
Bár úgy tűnik, kicsit lemaradt a versenyben, természetesen a Hondát nem kell féltenünk. A 2005-ös EICMA-n az aranyszárnyasok három maxi-robogó jellegű tanulmányt mutattak be, ezek közül az általunk is tesztelt DN-01 a vegyes fogadtatás ellenére gyakorlatilag változatlan formában került tömeggyártásba. A három éve megismert két másik modell is figyelemre méltó azonban! Az E4-01 (903 köbcentiméteres DOHC vezérlésű aggregáttal rendelkezik) és a GRF-1 Griffon (750 köbcentiméteres V-TEC vezérlésű boxer motor) közös jellemzője az innovatív szellem és a hagyományos értelemben vett kategóriákat figyelmen kívül hagyó tervezés: 17 colos kerekeken gurulva, a robogóktól jóval sportosabb stílust képviselnek.
GRF-01 tanulmány: 750-es V-TEC boxermotor egykarú első villával és excentrikus első féktárcsával
Nagymotor robogóbőrbe bújva: 17-es kerekek és himbás hátsó felfüggesztés
Tekintettel arra, hogy alapvetően tanulmánymotornak készültek, számtalan technikai érdekességgel rendelkeznek, amelyek egy részét valószínűleg a szériamodellekben nem láthatjuk viszont. A Honda HFT váltója minden bizonnyal a „csomag” részét fogja képzelni – hiszen a DN-01-ben ez a remek újítás immáron sorozatgyártásig jutott –, de a tükrök helyett kamerákat alkalmazni feleslegesen költséges és a mai előírásokhoz nehezen illeszthető megoldás.
Az E4-01 tanulmány kevésbé tűnik radikálisnak
Akárhogy is, már csak egy hetet kell várni, és kezdődik az EICMA, amelyen remélhetőleg a Honda sok újdonsággal lep meg minket.