Nem kisebb nevek előtt tisztelgett már az MV Agusta eddig a limitált szériás motorjaival, mint Ayrton Senna vagy Massimo Tamburini. Az MV Agusta F4 Claudio olyasvalaki előtt emeli meg a kalapját, akinek sokat köszönhetnek az európai motorok rajongói. Claudio Castiglioni nélkül manapság egészen mást jelentenének nekünk azok a nevek, hogy Cagiva, Ducati vagy – a sorban kicsit kakukktojás – Husqvarna. De az is az ő keze munkájának köszönhető, hogy az MV Agusta felébredt téli álmából és a 916 dizájnerének, Tamburuninek a segítségével előrukkoltak az F4-gyel.
A húsz évvel ezelőtt útjára engedett F4 az elmúlás igazán szomorú apropóján kapta egyik atyja nevét. A legendás márka literes szupersportgépe ugyanis búcsúzik a rajongóktól. De ennél elegánsabb gesztussal és stílusosabban nehéz lett volna: az emberrel, aki ott volt a születésnél, így ott lesz az utolsó modellnél is.
A különleges kiadású F4-be mindent beleraknak, amit csak fel akar vonultatni a brand. A mindössze 100 darabos limitált szériában gyártott gépnek eleve a 205 lóerős RC kivitel az alapja. A 998 köbcentis, sornégyes erőforrás már így is az elérhető legkomolyabb cuccok egyike, de a mérnökök még rádolgoztak egy lapáttal. Titánium hajtórúddal, mégjobban kiegyensúlyozott és mégkönnyebb főtengellyel és átdolgozott szívócsonkkal kedveskednek a rajongóknak. A dugattyúgyűrűket mégkomolyabb darabokra cserélték és a mozgó alkatrészeket DLC bevonattal látták el.
A szinte már rágondolásra is kéjes pillanatokat okozó hajtómű egy rendkívül ízléses SC Project kipufogón keresztül vezeti ki a gázokat. A karbon felnik BST gyármányúak, a futóművet pedig természetesen az Öhlins szállítja és felkerülnek az újgenerációs Brembo Stylema féknyergek. Az egyenlet végén 183 kilogramm – ami 175-ig könnyen lefaragható – és a gyártó szerint 302 km/h végsebesség áll.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »