Nem kisebb nevek előtt tisztelgett már az MV Agusta eddig a limitált szériás motorjaival, mint Ayrton Senna vagy Massimo Tamburini. Az MV Agusta F4 Claudio olyasvalaki előtt emeli meg a kalapját, akinek sokat köszönhetnek az európai motorok rajongói. Claudio Castiglioni nélkül manapság egészen mást jelentenének nekünk azok a nevek, hogy Cagiva, Ducati vagy – a sorban kicsit kakukktojás – Husqvarna. De az is az ő keze munkájának köszönhető, hogy az MV Agusta felébredt téli álmából és a 916 dizájnerének, Tamburuninek a segítségével előrukkoltak az F4-gyel.
A húsz évvel ezelőtt útjára engedett F4 az elmúlás igazán szomorú apropóján kapta egyik atyja nevét. A legendás márka literes szupersportgépe ugyanis búcsúzik a rajongóktól. De ennél elegánsabb gesztussal és stílusosabban nehéz lett volna: az emberrel, aki ott volt a születésnél, így ott lesz az utolsó modellnél is.
A különleges kiadású F4-be mindent beleraknak, amit csak fel akar vonultatni a brand. A mindössze 100 darabos limitált szériában gyártott gépnek eleve a 205 lóerős RC kivitel az alapja. A 998 köbcentis, sornégyes erőforrás már így is az elérhető legkomolyabb cuccok egyike, de a mérnökök még rádolgoztak egy lapáttal. Titánium hajtórúddal, mégjobban kiegyensúlyozott és mégkönnyebb főtengellyel és átdolgozott szívócsonkkal kedveskednek a rajongóknak. A dugattyúgyűrűket mégkomolyabb darabokra cserélték és a mozgó alkatrészeket DLC bevonattal látták el.
A szinte már rágondolásra is kéjes pillanatokat okozó hajtómű egy rendkívül ízléses SC Project kipufogón keresztül vezeti ki a gázokat. A karbon felnik BST gyármányúak, a futóművet pedig természetesen az Öhlins szállítja és felkerülnek az újgenerációs Brembo Stylema féknyergek. Az egyenlet végén 183 kilogramm – ami 175-ig könnyen lefaragható – és a gyártó szerint 302 km/h végsebesség áll.
Cimkék:
Az okos motoros nem retteg a szezon végétől, hanem alig várja, a terepmotoros időszakot. Ehhez remek partner lehet a GasGas ECRanger 200 és 300.
Elolvasom »Akármennyire is nem tetszik, a tél bizony közeleg és éppen itt van az ideje annak, hogy gondoljunk motor téli tárolására.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »