A Ducati Multistrada Enduróval nem volt igazából semmi baj, csak utolérte a frissítés szele. A nagy túraenduró szegmensnek egy olyan jelensége, amit többnyire még a megrögzött BMW GS imádók is elismernek. Az egy dolog, hogy külalakból hamisítatlanul, olaszosan jeles. De a Brake magazin munkatársai egy elképesztően hangulatos videóban azt is bemutatták, hogy a kategóriában elvárható terepképességek tekintetében sem lehet rá panasz. Na persze, ahogy mondtam: a kategóriától elvárható szinten, hiszen a 2019-es modell is 244 kilogrammot nyom a mérlegen.

Az egyik fontos újítás, hogy az ülésmagasság lentebbre került, így az égimeszelőkön kívül másoknak is leér majd róla a lába
Tehát pont 1 kilogrammal több lett a tömege, mint az elődjének. Mondhatnánk, hogy a tendencia nem kívánatos, hiszen pontosan fordított irányban várjuk valamitől a fejlődést, aminek az „enduro” szó szerepel a nevében. Mégis mentségére legyen mondva a 2019-es modellnek, hogy egy blokkcserét megúszni ennyivel nem is rossz.
Hiszen az új Ducati Multistrada Enduro megkapta az utcai Multiban is dolgozó, változó szelepvezérléses 1’262 köbcentiméteres, 156 lóerőt és 127 newtonméteres forgatónyomatékot biztosító hajtóművét.
Nem vádolhatjuk meg a Ducatit azzal, hogy nem szerelik fel tisztességesen az újvonalas tereptúrázót. Olyan dolgok szerepelnek a listán, mint a Bosch kanyar-ABS, kanyarfényszóró, kipörgésgátló, visszagurulás-gátló rendszer, mindkét irányba működő gyorsváltó, sőt még a Sachs félaktív futómű is alapfelszereltségnek számít az Enduro kivitelű Multistradán. Ezeken kívül kap egy olyan TFT kijelzőt, amilyen a Panigale V4-en is van. Ehhez a Ducati Riding App segítségével kapcsolódhatnak a motorosok.
Cimkék:
Összeszedtünk tíz olyan tippet a motorozáshoz, ami olyanoktól hangzott el, akiknek a kompetenciájához nem igazán férhet kétség.
Elolvasom »Egész Európában - így Magyarországon is - több motort adtak el, mint az ezt megelőző évben, bár ebből kell vonni az elektromos kerékpárokat.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »