Pár napja számoltunk be a Yamaha Diversion visszatéréséről szóló pletykáról. A hivatalos megerősítésre sem kellett sokat várni, igaz az akkor bemutatott kép és a valóság gyakorlatilag köszönőviszonyban sincs egymással.
A Yamaha ismét új modellel lep meg minket, amely a Teneréhez hasonlóan egy régi, jól csengő név feltámasztását jelenti. Akárcsak az új Teneré esetében, itt sem vitték túlzásba a műszaki változtatásokat, hiszen igen sok az FZ6-al közös elem.
Az új kétkerekű, akárcsak az FZ6 család, a 2002-es R6-os blokkjára épül. A 2007-ben debütált csökkentett teljesítményű FZ6 modell áthangolt blokkjához hasonlóan ez a konfiguráció is 78 lóerős, azonban ezt a teljsítményt 11 500-as fordulat helyett már 10 000-nél teljesíti. Nyomatékleadása jobb, az alsó tartományra helyezték a mérnökök a hangsúlyt: a gyengébb FZ6 10 000-es fordulaton leadott 51,6 newtonméteres csúcsnyomatéka helyett az új változatból 59,7 newtonmétert sikerült kicsikarni alacsonyabb, 8 000-es fordulaton. Ezeket az értékeket a hengerfej, levegőszűrő, kipufogórendszer újratervezésével és új injektortérképpel sikerült elérni. A fogyasztás remélhetőleg alacsonyabb mint az rokon modellé: az FZ6 benzintankja 19,4 literes kapacitású, az új Diversion azonban csak 17,3 litert vihet magával a drága nedűből.
A váz az FZ-családhoz hasonlóan nagy szilárdságú alumínium-öntvény, viszont a futómű nem a sportos vezetési élményre helyezi a hangsúlyt: az első teleszkópok csak 41 milliméter átmérőjűek, a hátsó villa is a régi XJ családot idézi.
Az ülés a Suzuki megoldásához hasonlóan osztott kialakítású, és a gyári 78,5 centiméteres ülésmagasságot 2 centiméterrel lehetséges megemelni. A gazdaságosságot szolgálja a gumiválasztás is: míg az első kerékre a ma szokásos 120/70-17-es méretű gumit kell szerelni, a hátsó kerék a 600-as sportmotorokon használt szokásos 180/55-17-es méretű gumiknál kissé olcsóbban elérhető 160/60-17 merétet használja..
A motor eltérő névvel, szinekkel és formavilággal kerül bevezetésre Amerikában és Europában. Míg az Egyesült Államokban az FZ családba sorolják (FZ6R néven), Európában az XJ6 Diversion névvel lesz elérhető. A nagy víz túlpartján sárga, fehér és középkék színekben, öreg kontinensünkön az FZ családnál megismert grafit fekete, sötétkék és vörös szineket alkalmazzák. Látványos különbségek az amerikai modellen megtalálható a fejidom alatti légbeömlők és a teljes idomzat – ez Europában csak kiegészítő alsó idommal lesz elérhető. A motor a kor követelményeinek megfelelően rendelhető ABS-szel szerelve: ekkor a menetkész tömeg 211 kilogrammról 216-ra növekszik.
Az alkatrészek látványos újrafelhasználása, gazdaságossági törekvések és a jelenlegi sportos 600-as nakedeknél alacsonyabb specifikáció nem hagy kétséget affelől, hogy ezt a motor a Suzuki Banditjára épített GSX-F 650 illetve a Kawasaki ER-6f versenytársa lesz.