KTM sajtóinformáció:
A KTM tartja az ígéretét: a 2009-es offroad modellek fejlesztésénél továbbra is a sportosság állt első helyen. Az új modellpaletta minden eddiginél jobban megerősíti a KTM vezető szerepét a sportcélú motorkerékpárok gyártásának területén.
Tökéletesített motocross gépek
Ami jó, azt bizony nem könnyű feladat még jobbá tenni. Márpedig a KTM-ek igencsak jók. Ezt bizonyítják 250 SX-F-fel és 450 SX-F-fel versenyző pilótáink eredményei a motocross világbajnokságon. Azért a gyár fejlesztőinek így is volt néhány ötlete, hogy milyen apró trükkökkel lehetne még jobbá tenni az élvonalbeli gépeket. A részletek iránt tanúsított figyelem mutatja a gyár elkötelezettségét az állandó fejlődés iránt, és forradalmi változások helyett most ezek a részletek lettek még finomabbak, még tökéletesebbek. Változott a futómű, a motor, a megjelenés és az ergonómia – méghozzá az MX-modellpaletta összes tagján. Az eredmény: nagyobb teljesítmény, jobb vezethetőség, javított kényelem és még keményebb megjelenés. Ezek a gépek nem csak sportosan néznek ki, hanem utolsó porcikájukig versenyzésre készültek.
KTM endurók – külön kategória
A 2009-es KTM EXC-k között tényleg minden megtalálható, a nemzetközi versenyzésre alkalmas csúcsváltozatoktól kezdve a magas színvonalú szabadidős gépekig. A nemzetközi versenyeken elért eredmények és díjak mindennél jobban egyértelművé teszik a KTM márka dominanciáját az offroad kategóriában.
A vezető szerep megtartása érdekében 2009-ben újra magasabbra emeli a lécet a KTM.
Izgalmas, új változat: a 400 EXC
A 2009-es EXC paletta új tagja a 400 EXC. Ez a gép az erő és a kezelhetőség csodálatos keverékét nyújtja, és még a legigényesebb endurósokat is le fogja nyűgözni. Motorkarakterisztikája megbocsátóvá és könnyen vezethetővé teszi, miközben irányíthatósága elsőrangú. Az SOHC blokk lökete kisebb, vezérlési ideje és gyújtásgörbéje más, mint nagyobb testvéreié. Ennek köszönhetően teljesítményleadása sokkal finomabb, így kevésbé fárasztja a pilótát.
Az egyhengeres műszaki megoldásai figyelemre méltóak: a vezérműtengely – mely a karterszellőzésben olajleválasztó szerepet is játszik – négy szelepet mozgat, melyekből a szívóoldaliak titánból készültek. A szelepemelő himbák szintén a lehető legkisebb tömegűek. Említésre érdemes még az automata dekompresszor, mely megkönnyíti az indítást, valamint a hidraulikus tengelykapcsoló, és a szelepállítást egyszerűsítő, ferde, magnéziumötvözetból öntött szelepfedél.
Az új blokk ultrakönnyű vázban függ, így a 400 EXC bármilyen terepen és versenyen ideális megoldás.
A ma gyermekei a holnap győztesei
A jövő bajnokainak mini KTM-jei 50 év fejlesztésének eredményét hordozzák magukban. A fejlődés 2009-ben újabb óriási lépéssel haladt előre. Annak érdekében, hogy a KTM minik továbbra is a kategória mércéjéül szolgáljanak, egy sor változtatást hajtottak végre rajtuk, melyek révén a biztonság, tartósság, teljesítmény, megjelenés és minőség területén lettek még versenyképesebbek az igényes fiatal versenyzők számára készült gépek.