A Suzuki jelenlegi szerepe és rendeltetése a motorkerékpárok piacának vad prérijén finom kettősségbe burolózik. A modern éra felhozatalában nehezen találják meg azt a piaci rést, amivel igazán meg tudnák határozni a saját identitásukat. Persze a motorjaik jók – ki vitatná ezt? Csak éppen az a a bizonyos különleges felhang hiányzik, ami miatt emlékeznünk kellene majd húsz év múlva a hamamacui gyár mai kétkerekűire. Az örökségükkel, a múlt varázslatos masináit körülölelő, mozgó történelemmel azonban példásan bánnak. Érdemes csak egy pillantást vetni a Vintage Parts Programjukra, ami eleve azért létezik, hogy segítsen az öreg Suzuki tulajoknak életben tartani a gépüket. Na de hogyan kerül képbe a GSX-R1000R?
A Vintage Parts Programme csapatának nevével fémjelzett Team Classic Suzuki volt az elkövető, akik a klasszikus versenyszuzik színeibe öltöztették a jószágot. A fehér és bugyinedvesítő kék két árnyalata mellett klasszikus logók díszítik a paripát. A dolog működik: erre minden szentimentalizmustól szenvedő motorosnak megáll egy pillanatra a szíve.
A GSX-R1000R-hez a Suzuki versenytörténelmének különböző állomásaiból gyűjtötté az ihletet. A végeredmény mégis leginkább egy korai GSX-R750-re hajaz és ez így teljes mértékben rendben is van. Azonban a fényezésnél nem állt meg a csapat. Amit a Suzuki gyári kiegészítőiből ki lehet hozni, abból azért igyekeztek a maximumot nyújtani. Így aztán a kézvédőktől a karbon légbeömlőig minden felkerült rá, amire csak rá lehet bökni.
De nem is ez az igazán érdekes. Hanem az, hogy a Suzuki most árgus szemmel figyeli a közösségi médiában vert viszhangot. Ugyanis minden esély megvan rá, hogy ha tetszik az embereknek, akkor felvesznek egy ilyen fullos felszereltségű, vintage versenyfényezésű modellt a kínálatukba. Az azért elég kívánatos lenne, nem?

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Amikor Talmácsi Gábor Facebook oldalára kikerül egy-egy onboard videó, az mindig igazi kincs. Egyszerűen élvezet nézni, ahogy fűz.
Elolvasom »Sokmindent elképzelhetőnek tartottunk, na de azt, hogy túraendurót újít a Harley-Davidson, na azt álmunk sem gondoltuk volna.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »