A Bosch 2016-ban büszkén jelentette be, hogy a motorkerékpárokat érintő fejlesztéseikre külön részleget hoznak létre. A Two-Wheeler and Powersports Division nagy hangúlyt fektet a kétkerekűeket érintő ABS rendszerek fejlesztésére, dolgozik olyan kommunikációs rendszeren, ami segítheti a balesetek elkerülését és most az egyik leggyakoribb hoppá-faktort is a hónuk alá csapják. Ugyanis nem másnak az elhárításán dolgoznak, minthogy a motorosok tapadásvesztés következtében ne dobálják a motorokat, mint harminc éves szűz a kívánság kútba a forintokat. Igazán nemes vállalás.
Gyakorlat ide vagy oda – még a feketeöves kanyarvadászokat is meg tudja lepni a felhordott kavicsrengeteg, sár, döglött macska vagy egyéb csúszós réteg az aszfalton. A tudás hiányából, illetve a hirtelen parákból bekövetkező tapadásvesztésekről már nem is beszélve. Így a Bosch fejlesztése valóban életmentő lehet. Csupán a számtalan felmerülő kérdésre kell választ adni, mielőtt használtba vennénk.
A német jármű-elektronikai cég ugyanis azt eszelte ki, hogy az űrhajók irányításánál is használt technológia mentheti meg az eséstől a jövő motorosait. Ha máshonnan nem is, hát a filmekből biztosan mindenkinek ismerős az a pillanat, amikor az űrjármű sűrített levegő segítségével áll irányba.
Lényegében ugyanez történik ennek a megoldásnak a bevetése esetén is. A csúszás pillanatát szenzorok érzékelik, vélhetően gyorsabban, mint ahogy arra te képes lennél. Szükség esetén pedig egy megfelelő erejű lökés segítségével visszasegítik a paripát az útra és a megfelelő szögbe. Nézzétek meg az alábbi videón, nagyon érdekes.
A technológiával szemben rengeteg kérdés merül fel. Kezdve az újratöltés rendszerétől egészen addig, hogy ha én egy extrém helyzetben a kicsúszásommal meg tudok menteni egy csapat óvodást kísérő nagymamát, de a rendszer közbeavatkozik, akkor ki fogja viselni a morális felelősséget? Természetesen az nagyon jó lenne, ha motorosok életét tudná megmenteni egy ilyen rendszer. De bizonyára nem véletlen, hogy még a Bosch sem szabadkozik olyan jóslatokba, hogy ez mikor jelenhetne meg az utakon.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »