Rövidesen megnyitja kapuit a Hungexpo területén a Budapest Motor Kiállítás, amelyen március 12-e és 16-a között lehet megcsodálni a motorgyártók 2008-as modelljeit. Aki azonban hozzánk hasonlóan türelmetlen, és 2007 vége felé nem jutott el egyik nagy nemzetközi vásárvárosba sem, annak remek lehetőséget kínál a Die Bike 2008, mely a Bécs melletti Messecentrumban került megrendezésre.
Mi tegnap jártunk ott, de aki igyekszik még hétvégi programnak is beillesztheti a látogatást, és a rendezvény nincs is messze. Budapestről indulva kényelmesen, alig 2,5 óra alatt már a jegypénztárnál álltunk, rövidesen pedig testközelből vehettük szemügyre a motoros világ újdonságait, melyek közül a legtöbbre fel is lehetett ülni. Lássuk tehát, konkrétan melyek azok a modellek, amelyekért érdemes kiruccani a sógorékhoz!
Az osztrák és a német piacot számos cég egy egységként kezeli, így Ausztriában is feltűnően nagy az érdeklődés a BMW motorjai iránt. Legnagyobb tömeget az ő standjukon láttunk, a modellekre felülni csak némi várakozás után lehetett, pedig a nyitónapon még nem is voltak különösebben sokan.
Felülni nem lehetett az eddigi legerősebb sportboxerre, de legalább testközelből megcsodálhattuk
A MotoGP trónjára jutott Ducati nem épített be nagy területet, de a vörösök értelemszerűen elhozták versenymotorjukat, a GP7-est. Közös dobogóra helyezték azt az 1098-as „utcai versenymotorral”, ezzel is kifejezve a két gép közötti rokon vonásokat.
A Ducati területének középpontjában nyilvánvalóan a világbajnoki sikert hozó GP7 állt, utcai „testvéreivel” közös dobogón
Külön csarnokban, a ruházati kiegészítőkkel és a custom-motorokkal egy fedél alatt kapott helyet a Honda, melynél a stand közepén állt a DN-01-es, az eddig gyártott egyik legfuturisztikusabb külsejű szériamotor. Sajnos sem felülni rá, sem igazán közelről szemügyre venni nem lehetett.
Kordonnal elkerítve, emelvényen és a stand közepén kapott helyet a Honda DN-01. Nagy kár, hogy nem lehetett igazán közel menni hozzá
A kisebb olasz márkák, mint a Moto Guzzi és a Moto Morini, szerényebb standokkal jelentek meg, azonban mindegyiken találtunk valamilyen idei újdonságot. A Guzzi standjának sarkában kellette magát nagy túraendúrójuk, amellyel az egyik legdinamikusabban fejlődő piaci szegmensből szeretnének részt szerezni. A Moto Morini híresen erős V2-es blokkja köré pedig egy olyan scramblert (neve is ez) kerített, amelyre a magamfajta félig aszfaltot, félig a földutakat kedvelő motorosnak bizony igencsak összefut a nyál a szájában.
A Suzuki standján kiemelt figyelmet a GSX650F kapott (a sok szép hostesslányon kívül), amelytől jogosan vár komoly piaci sikereket a japán cég. Az immáron vízhűtéses kis Bandit „felöltöztetett” testvére amellett, hogy külsejével a sportos motorok népes kedvelőtáboránál is piros pontra számíthat, vérbeli túramotornak tűnik.
A Suzukinál a siker talán legnagyobb idei várományosa a „felöltöztetett” Bandit, a GSX650F. Ebben a kivitelben túrázásra is tökéletes választásnak tűnik
Természetesen ott volt a standon (bár egyáltalán nem figyelemfelkeltően elhelyezve) az új Hayabusa, amely újfent a legerősebb utcai motor címéhez segítette a Suzukit.
A Hondával egy csarnokban, a kiegészítő termékek között kapott helyet a Triumph is, melynek gyári standjához közel kiállított kissé „felmérgesített” változatokat lehetett látni. Mindegyiken kis nitrópalack vigyorgott…
Nem a gyári Triumph standon kaptuk el ezt kis csendéletet: a nitróval felpiszkált Tiger „eltapossa” széria testvérét
Ugyanitt jelent meg a harmadik nagy japán cég, a Yamaha is. Náluk a stand középpontján egyértelműen a régen várt 2008-as újdonság, az új XTZ, népszerűbb nevén a Teneré állt. Nem emelték ki, nem tették dobogóra, azonban így is figyelemreméltó motor benyomását keltette. Szerencsére fel lehetett ülni rá, így azt tudtuk megállapítani, hogy nagy valószínűséggel lesz mit keresnie a piacon.
Valószínűleg sokat kell még várnunk a Yamaha Teneré tesztelésére, a motor azonban első üléspróbára nagyon jó benyomásokat tett ránk
Sajnos híreink szerint ennek a modellnek a tesztjére még várnunk kell egy keveset (nem tavasszal fog Magyarországra érkezni), mi mindenesetre tűkön ülünk addig.
A C csarnok nagy részét a kiegészítőket árusító ruhás- és egyéb felszereléseket jegyző cégek töltötték ki. Itt volt a custom-sarok is, amelyben fantasztikus, egyedi építésű motorkerékpárok várták rajongóikat, no meg vásárlóikat is, hiszen ezek nagy része a kiállítás alatt akár meg is vásárolható.
A különleges, egyedi építésű chopperek nagy része a helyszínen meg is vásárolható. Szerényebb összegekért természetesen…
Számos egyéb hasznos és érdekes motoros kiegészítőt lehet felpróbálni, sőt természetesen megvásárolni a kiállításon.
Hatalmas választék volt motoros kiegészítőkből is
Összefoglalva tehát sok érdekességgel szolgált a bécsi Die Bike 2008 kiállítás. Akinek van lehetősége, és még nincs hétvégi programja, nem jár rosszul, ha kirándulásképpen meglátogatja. Akinek nem sikerülne, azoknak pedig már nem kell sokat várni a budapesti folytatásig!