Érdekes az élet, hogy milyen véletlenekből lesznek klassz dolgok. Mert a motoKvíz egészen biztosan ebbe a kategóriába sorolható. Amikor motorozunk, nagyon élvezzük is azt és hozzá hatékonyan támogatunk valamilyen nemes ügyet, az csak jó lehet! Engedjétek meg, hogy elmeséljem, hogy jutottunk el idáig, hogy zajlott az első motoKvíz és mennyire lett eredményes a kezdeményezés.
Tavaly egy túráról hazafelé Ausztriában megálltunk egy benzinkútnál – elég sok motorral -, mire a kutas közölte: itt nem parkolhatunk ennyien, húzzunk el! (Ez tényleg megtörtént.) Az út túloldalán megláttam egy Bikers Welcome feliratot, így átmentünk oda kávézni. Egy osztrák MC éppen Poker Run futamot tartott, irtó jó hangulat volt. Elolvastam a szabályzatot angolul, elkezdett kattogni az agyam, és pár hét alatt kitaláltam a motoPoker megrendezését. Ez tavaly ősszel lett volna – de ismert okokból elmaradt.
Az elvet azonban nem akartam elengedni, mert egy tájékozódási túra kimondottan a Magyar Mentőmotor Alapítvány támogatására van annyira érdekes és fontos, hogy az akadályok ellenére se menjen a süllyesztőbe. Így idén tavaszra már újragondolt lebonyolítással és névvel létrejött az első motoKvíz. Az alapelv egyszerű volt: a túráinkon megszokott roadbook-jellegű itinerrel kell végigtalálni egy kétszáz kilométernél rövidebb útvonalon, közben két pontőrnél felvenni egy-egy kvíz-kérdéssort, a célban kajálni-dumálni egy jót és persze egy számodra elfogadható összeggel támogatni a Mentőmotor Alapítványt.
A mentőmotorosok is besegítettek a toborzásba, így az előzetes regisztráció során 112-en foglaltak részvételt maguknak. A részvételi díj kizárólag az emlékpóló és az elfogyasztott ebéd árát tartalmazta – a pólók gyártatása miatt szokásos módon úgy tíz nappal korábban zárult le a jelentkezés. Jó néhány telefon érkezett olyanoktól, akik későn kaptak észbe – mindenkinek azt mondtam, jöjjön oda, aztán majd lesz valami…
Elérkezett a nagy nap, amire szokás szerint alaposan előkészülve érkeztünk. 157 emlékpóló, itinerek, tájékoztató lapok, motorokra való matricák, hangosítás – mert ennyi embernek nem lehet natúr torokból kiabálni. Csodálatos idő fogadott Örvényesen, a Huszár Étteremben – és az egész Balaton-Felvidék ragyogott a napsütéstől. Néhányan nem tudtak eljönni, mások jöttek regisztráció nélkül is – így végül 107 motor kezdte meg a távot. Ők összesen 35 csapatba rendeződve, két percenként indultak a 165 kilométer teljesítésére.
Az útvonal természetesen elég tekergősre lett rajzolva, így a mezőny jó néhányszor szembe ment saját magával – azaz az eleje és a vége már ellenkező irányból gurult ugyanazon a szakaszon. Volt, aki végighasított, volt aki megállt fagyizni-kávézni az arra érdemes helyeken. A motoKvíz ugyanis tényleg semmilyen kötöttséggel nem járt, csak a kellemes gurulásról szólt. Azt gondolom, ez nagyjából tökéletesen sikerült is mindenkinek.
Az első csapat már délután kettő előtt beért, az utolsó is 16 óra előtt. Akik nem tudtak eljönni, azoknak a részvételi díja értelemszerűen készpénzben a mentőmotoros adományláda alján mint nyitó licit landolt – ez összesen 56 ezer forint volt. Ez után mindenki annyit dobhatott be, amennyit lehetőségei megengedtek, a végeredmény pedig gyönyörű lett: ezzel a fantasztikus április végi programmal összesen 383’000.- forintot gyűjtöttünk a Magyar Mentőmotor Alapítványnak! (Ezt ők a motorok mindennapi fenntartására, az azokon levő felszerelés szinten tartására fordítják.)
Nagyon szépen szeretném megköszönni mindenkinek, aki eljött az első motoKvíz jótékonysági motoros tájékozódási túrára. A mezőnyről készített rajt- és kanyarfotók az Onroad.hu Facebook oldalának galériájában megtalálhatóak – használjátok őket egészséggel. Aki pedig idén lemaradt erről a valóban ritka tökéletesen sikerült eseményről, az jövőre legyen szemfüles, olvassa az Onroad.hu-t és ne hagyja ki a második motoKvízt. Amennyiben valaki kedvet kapott a tájékozódási túrákhoz, azt várja az Aegon motoRun – mint igazi verseny – és a jubileumi BMW-Onroad.hu48h Erdélyben!
A 2018-as motoKvíz itinere letölthető. Itt találod A4-es formátumban, itt pedig az A5-ös változatot. Az indulás Örvényesen a Huszár Vendéglő parkolója (az 1. pont a parkolóból való kihajtás). Amennyiben kedved van utólag bejárni, jó motorozást hozzá!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »