Max Wirst egy amolyan modernizált Ghost Rider, ma már úgy mondjuk: YouTube sztár, akinek az izgalmasabb videót alkalmanként 400’000 ember is megnézi. Az adrenalin-hajhászás magas fokát végzi. Hitvallása, hogy teljes gázzal, erővel és agresszivitással vezet. Így szeret, így tud és így akar. Lepattannak róla azok az aggodalmak, hogy mi lesz akkor, ha valami váratlan történik az úton. Ő az, akinek akkor is a hegyi szerpentin jelentené a versenypályát, ha ott minden kanyarban egy csapat óvodás fagyizna. Erre a csatornára került fel egy húzós videó, ami az elsuhanó rendszámok alapján olasz földön készült.
A lejátszás gombra kattintva eleve egy figyelmeztetéssel szembesülünk. Felhívják a figyelmet, hogy a videót profik készítették. Wirst pedig visszautasít minden – erkölcsi – felelősséget, ha valaki azért szenvedne balesetet, mert megpróbálna úgy viselkedni a közúton, mint ő. Ezen azért érdemes elrágódni egy pillanatra.
Azt viszont el kell ismerni, hogy a felvételt készítő biker bizony látott már motort közelről. Őszitén szólva én egyszerűen vakmerő hülyegyerekekre számítottam mielőtt először megnéztem, de nem ennyire egyoldalú helyzet. A motoros kolléga jól választ íveket, a gázzal határozottan és valójában tudatosan bánik. A sisakkamera tanúsága szerint pedig úgy tornázik a pilóta azon a Gixeren, hogy már azzal elégettem 1’000 kalóriát, hogy végignéztem azt, amit művel. Hajrá, sasoljátok meg ti is.
Az, hogy emberünk mennyire a felelősséget hárítva, egyszerű videójátékként éli meg ezt a menetet a GSX-R nyergében az még a vágáson, és az effektezésen is szemtelenül visszaköszön. Nem akarom én itt előadni a nyárspolgárt vagy éppen álszenteskedni, hiszen mindannyian haladtunk már tempósabban a feltétlenül indokoltnál. De egy ilyen adrenalin-menet nem más, mint tiszta, egyszerű önzés. Az egó kifényesítése, amikor az egyetlen cél, hogy tökös gyereknek érezze magát a gyökér, vagy rosszabb esetben csupán annyi, hogy eljátsza azt a világnak. Hiába van egy kvázi sportértéke annak, amit csinál: tiszteletet egy fikarcnyit sem érdemel.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »