Mehmet Doruk Erdem egy igazán vad vízióval állt elő, amit Khan névre keresztelt. Egy R1100R modellt vett alapul, hogy megmutassa nekünk azt, ő hogyan is képzeli el a jövő motorját. A terveket maga a BMW is megforgatta a maga köreiben, és tetten érhető élvezettel mutogatja a furcsa koncepciót. De gyorsan hozzá is kell tennünk: ezek nem hivatalos munkák. Csupán a már említett úriember szóló munkássága, aki egyébként ismert tervező és CGI renderelő.
Na persze az, hogy nem belső megrendelésre érkezett, nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem mutathat irányt. Néhány design tematikájú blog fel is kapta a képeket, majd frissen bányászott fikagömböcként el is pöckölték azt, mondván ez csak sci-fi. Valóban így lenne? Egyáltalán nem biztos.
Mehmet munkásságáról azt azért érdemes tudni, hogy bár ő maga inkább a tervezőasztalnál érzi jól magát, ahol meglódulhat a fantáziája, de amit letesz az asztalra, azt általában komolyan szokták venni, és el szokás ismerni. Nem légből kapott vonalakat húzogat, hanem műszakilag megalapozott terveket rak le az asztalra.
Erre az Onroad.hu olvasói már láthattak is példát, ugyanis előfordult, hogy egy motorkerékpár építő annyira lelkesedett a munkájáért, hogy megépítette azt. Az lett az Alpha, ami messzemenőkig kimerítette a “cápa BMW” tematikát. A végeredmény akkor egy működő, használható, bár az elmondások alapján kissé kényelmetlen testtartást megkövetelő motor volt.
De akinek esetleg még mindig hiteltelennek tűnik a török származású vízionárius képzelgése, az vessen egy pillantást arra, hogy maga a BMW hogyan is képzeli el a motorozás jövőjét. A cég a 100 éves évfordulójára olyan tanulmánnyal állt elő, ami simán lehetett volna egy Mehmet design. Egy karcsú, monolit-szerű jármű, ami inkább illik az új Szárnyas Fejvadász világába, mint a járműipar valóságába.
Persze a jövőről elmélkedni sohasem igazán több puszta jóslatoknál. Ráadásul gyakran kiábrándító. Ötven évvel ezelőtt biztosan nem gondolták, hogy 2018-ban hétvégente még mindig a benzines fűnyírót fogjuk nyünnyögtetni. Talán ötven év múlva sem így fognak kinézni a motorok. De jó érzés beleborzongatni, hogy akár ilyen is lehet.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »