Főleg az XSR szériát szokták átvariálni a különféle átépítő műhelyek, de láttunk már SCR950-et, SR400-at, XJR1300-at, XV950-et és VMAX-ot is ízlésesen módosítva. Időnként vannak persze extrém elszállt művek is, de eddig többnyire sikerült a jó ízlés határait betartani. Jöjjön a Yamaha Yard Built program két legújabb gyermeke, akik egyfajta apa-fia viszonyban vannak.
Ez a legújabb projekt egyből két motorral támad, méghozzá Amerikából. Az építő pedig az Iowa állambeli Greg Hageman. Van egyszer egy ‘Fast Father’ (Gyors Apa) ami egy 1972-es XS-2 modell. Régen sem számított csúnyának a Yamaha első négyütemű próbálkozása. Sőt, sikeresnek is mondhatjuk, hiszen 13 évig gyártották a 650 köbcentis motort nagyobb változtatások nélkül.
Greget is meggyőzte a mára már klasszikusnak számító gép, de még hozzáképzelt pár átalakítást, hogy ma is megállja a helyét az XS650. Így kapott a ‘Fater’ LED világítást, Mikuni VM karbikat és modern radiális gumikat a régiek helyett. Szemfülesebb olvasóink kiszúrhatják a korai R6 elejét, a szebb hátsó lengőkart és a Hagon lengéscsillapítókat is. Van még egy klasszikus lapos ülésünk, világos két-tónusú festésünk és persze egy baromi pofás összképünk. Mindezt úgy, hogy egy elismerő bólintásokat begyűjtő motoron ülünk.
A második gép a már jól ismert XSR700, ami a ‘Fast Son’ (Gyors Fiú) nevet kapta, és az átalakítás után már erősen hajaz a jó öreg XS650-re. Hageman igyekezett lelkiismeretes munkát végezni, fel is kereste a Yamaha egyik gyártásért felelős fejesét, Shun Miyazawát. A teljes retro építést azért nem vállalta be az amerikai, próbálta megtartani a modern elemeket.
Azért elfért egy másik kerek fényszóró, egy átalakított műszerfal, egy lapos ülés, egy kötelező Akrapovic rendszer és persze a ‘Fateréhoz’ passzoló két tónusú festés. Lássuk be, nem is kell több: az alap XSR700 már önmagában egy igen jó motor.
Jelenleg mindkét motor utazik az International Motorcycle Show miatt, a Yamaha kiállított gépei közt személyesen is megtekinthetőek. Az már a képekről is szembetűnik, hogy minőségi munkákról van szó – ha esetleg valaki személyesen is jár a kiállítás közelében, érdemes élőben is lecsekkolni a két motort. Addig is, marad a képgaléria!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »