Immáron két éve, hogy a Yamaha berkein belül valaki kitalálta: meg kell értenünk, hogy működik a motor legfontosabb része. Nem, nem a blokk. Nem is a futómű. Hanem a MOTOROS. Ezt pedig úgy kívánták elérni, hogy építettek egy humanoid formájú robotot, amely formája miatt képes volt “felülni” egy motorra, sőt vezetni is azt. Minden végtagja megvolt ehhez, így pontosan úgy működtette a kezelőszerveket, mint mi. A Motobot elé vállalhatatlanul hatalmasnak tűnő célt tűztek ki: legyen képes versenypályán motorozva felvenni a versenyt a Yamaha kilencszeres világbajnokával.
Megverni Valentino Rossit? Van az olvasók között, aki felvállalná a kihívást? A Motobot részleg munkatársai azonban hihetetlen mennyiségű munkával lépésről lépésre fejlesztették “gyermeküket”. Tavaly év elején még azt láthattuk, hogy biztonsági támasztókerekekkel felszerelt motorjával képes gyorsítani, sőt némileg még kanyarodni is. Mostanra pedig eljött a pillanat, hogy első alkalommal kihívják a MotoGP legnagyobb alakját. A helyszín a San Francisco közelében levő Thunderhill Raceway 3,2 kilométer hosszú pályaszakasza volt.
A meccs így első nekifutásra nem volt szorosnak nevezhető. Vale láthatóan különösebb izzadtságszag nélkül és finoman fogalmazva is ronggyá verte Motobot nevű kihívóját. A köridejük több mint harminc másodperccel tért el, vagyis közük nem volt egymáshoz. Íme:
Szerintem azonban ne innen közelítsük meg a kérdést. A különbséget nézzük, ami a Motobot másfél évvel ezelőtti és jelenlegi vezetői képességei között van. Hiszen a fenti videón egészen normálisan elvezette Yamaháját, döntött a kanyarokban és jónak tűnő íveken ment. A különleges humanoid fejlődése tehát lenyűgöző – simán lehet, hogy Rossi pár év múlva felkötheti a bőrgatyáját. Gondoljunk bele, annak idején milyen könnyen verte Kaszparov az első sakk-automatákat – majd néhány év fejlesztőmunka után már véres verítékkel sem mindig sikerült ugyanaz. Barátkozzunk ezzel a jövőképpel is!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »