Az angliai Jennings Harley-Davidson úgy vélte, érdemes lenne megnézni: miként mutatna a klasszikus olasz robogó eltérő nagymotor hacukákban. Persze nagyjából semmi esélye, hogy a Piaggio dizájnerei bármit is megvalósítsanak a lentiekből, de a képeket látván azért egy félmosoly talán kiülne az arcukra. Nézzük sorba a különféle Vespa verziókat – akad köztük pár érdekes elképzelés!
Ha azt mondom chopper, az emberek 99 százalékának egyből a Harley-Davidson ugrik be. És mi kell egy igazi Harley-hoz? Nyújtott villaszög, drótküllős felnik, hónaljszárító kormány pozíció és persze oldaltáskák. A láng motívumos festés nekem mondjuk már egy kicsit túl sok, de egye fene.
Mókásan fest felidomozva, plexivel, csutka kormánnyal a kis olasz, de valójában egész pofás. Elöl-hátul tárcsa fék, sport kipufogó, felnicsík, minden játszik. Valami sor- vagy V-kettes, esetleg egy kisebb soros négyhengeres motorral tudnánk elképzelni ezt a verziót.
Króm mindenhol, kényelmes bőr ülés, rádió, oldaldobozok, minden a helyén ami egy kilométerzabáló kényelmes túramotorhoz kell. Csak kicsiben. Mondjuk legalább nem kellene 300 kilót tologatni.
Méretes, de vékony drótküllős felnik terepgumikkal, baromi nagy hasmagasság, emelt sárvédők. Fényszóró sem kell, hiszen csak plusz súly lenne. Egy henger, 400 köbcenti, kétütem – és kész is az enduro Vespa!
Café racer vagy inkább scrambler? Mindenki döntse el magának, de azt meg kell hagyni, hogy ez a verzió még élőben is egészen pofásan mutatna. Fedetlen boxer motor, minimál tükör, semmi szélvédelem, a stílustól elvárható felnik és gumik, kézműves kipufogó. Kell ennél több? Ugye hogy nem!
És akkor el is érkeztünk a fantázia utolsó darabjához, a TRON film ihlette Vespához. Hajtásról ne is beszéljünk, de talán valami villanyos megoldás illene a leginkább ehhez a stílushoz. Valahol kiállítva szívesen elnézegetnénk élőben is, annyira szép. Mondjuk a nappaliban?
Bevallom kissé eltérő tartalom ez a szokásostól, de ennyi néha kell. Nektek melyik verzió jön be a legjobban? Vagy hülyeség az egész és ne bántsuk a kis olasz szépséget?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »