Volt idő, amikor a motorkerékpárok világa nem volt ennyire szerteágazó, mint napjainkban. A gyártók nagyjából hasonló, jellemzően utcai felhasználású gépeket készítettek – amelyek persze a világban található lényegesen több burkolatlan út miatt azért földes talajra is használva voltak. Az emberek sokkal nagyobb részének jelentette az elsődleges mindennapi közlekedési eszközt a motor – tehát sem hobbi-, sem státusszimbólum nem nagyon volt. Aztán jött a szakosodás, egyre több felhasználási területre készítettek speciális vasakat. Ma pedig már csak akkor tartjuk alkalmasnak magunkat egy kis terepmotorozásra, ha egy rendes enduro van a popsink alatt.
Persze van az a vicces mondás, hogy “minden motor enduro” – de ha kicsit visszamegyünk az időben, tényleg érdemes elgondolkozni. A lenti videóról jutott eszembe, hogy tíz éve, az Onroad.hu indulásakor az első motorteszt drága boldogult Ottó Bácsi oldalkocsis motorjáról készült. Érdemes rákattintani, mindjárt a második kép Ottó Bácsi édesapját ábrázolja. Ő az oldalkocsis BMW-vel reggel iskolába vitte a gyerekeket, majd egész nap csapágyakat szállított vele. Hétvégén lecserélte az oldalkocsit és vagy terepen, vagy aszfalton versenyeket nyert vele. Igen, ugyanazzal az egy motorral… Nos, valami hasonló járhatott videónk főhősének eszében is, amikor nagy böhöm cruiserének nyergében úgy döntött: minek neki enduro – tudja ez is!
Érdemes a videó jobb felső sarkában az Instagram ikonjára kattintani és ott megnézni!
Jót mosolyogtam persze így a megtekintés után saját magamon is, hogy mit vergődök a télire szánt off-road gumiabroncs kérdésén. Ha régen gond nélkül elmentek mindenen keresztül mindenhova, akkor lehet hogy nekünk is kicsit át kell értékelni a világképünket. És nem külön motort venni minden területre, hanem elégedetten használni a meglevő egyet bármire, ami csak eszünkbe jut. Szerinted?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »