A Yamaha motor rendkívül jó pillanatban debütált az MT-09 (legutóbbi tesztünket itt olvashatjátok róla) típussal, amely azóta modellcsaláddá terebélyesedett. Egy-egy motorblokkból kisebb-nagyobb átalakításokkal jókora részt hasítanak ki abból a bizonyos piaci tortából és jelentős sikerek mellett profitra is szert tesznek. Nekünk pozitívumként ebből az származik, hogy a megszokott minőség mellett egy adott teljesítményszintből- vagy hengerűrtartalomból kiindulva többféle alternatívát, modellváltozatot kínálnak. Másik oldalról egy-egy stílust többféle motorizáltsággal is elérhetünk – így igazán minden lehetőségünk megvan, hogy jól döntsünk. Nem kivétel ez alól az X-MAX család sem.
A városi sportrobogók egyik legkiválóbb képviselője a szegmensben 125-, 300- és 400 köbcentiméteres blokkokkal is elérhető. Egy új modellt bevezetni mindig költségesebb, mint a már meglévőt a legújabb rendelkezéseknek (jelen esetben az Euro4 normáknak) megfeleltetni. A korábbi X-MAX 250 helyett a 300-as változat tavasz óta érhető el, a felfrissült 400-as pedig már a bemutatótermekben van. (Korábbi változatának tesztjét itt találod.) Most pedig megújul a 125-ös változat is.
|
X-MAX 125 |
X-MAX 300 |
X-MAX 400 |
|
| Motor típusa |
4 ütemű, folyadékhűtéses, SOHC |
Egyhengeres, folyadékhűtéses, 4 ütemű, SOHC, 4 szelepes |
Egyhengeres, folyadékhűtéses, 4 ütemű, DOHC |
| Lökettérfogat |
124 ccm |
292 ccm |
395 ccm |
| Furat x löket |
52,0 mm x 58,6 mm |
70,0 mm x 75,9 mm |
83,0 mm x 73,0 mm |
| Kompresszióviszony |
11,2 : 1 |
10,9 : 1 |
10,6 : 1 |
| Maximális teljesítmény |
10,5 kW |
20,6 kW |
24,5 kW |
| Maximális nyomaték |
12,0 Nm |
29,0 Nm |
36,0 Nm |
| Kenési rendszer |
Nedves karter |
||
| Üzemanyagrendszer |
Üzemanyag-befecskendezés |
||
| Gyújtás |
TCI |
||
| Indítás |
Elektromos |
||
| Váltó |
V-szíjas automata |
||
| Üzemanyag fogyasztás |
2,7 l/100km |
N/A |
4,18 l/100km |
| CO2 kibocsátás |
63 g/km |
N/A |
96 g/km |
| Első felfüggesztés |
Teleszkópvilla |
||
| Első rugóút |
110 mm |
||
| Hátsó felfüggesztés |
Lengőegység |
||
| Hátsó rugóút |
75 mm |
79 mm |
107 mm |
| Első fék | Egyszeres tárcsafék 267 mm átmérő | Hidraulikus tárcsafék 267 mm átmérő | Hidraulikus kettős tárcsafék 267 mm átmérő |
| Első gumi |
120/70-15 |
||
| Hátsó gumi |
140/70-14 |
150/70-13 | |
| Teljes hossz |
2185 mm |
||
| Teljes szélesség |
775 mm |
766 mm |
|
| Teljes magasság |
1’415 -1’465 mm állítható szélvédőmagasság függvényében |
||
| Ülésmagasság |
795 mm |
800 mm |
|
| Tengelytáv |
1’526 mm |
1’540 mm |
1’567 mm |
| Minimális hasmagasság |
130 mm |
135 mm |
90 mm |
| Nedves tömeg |
175 kg |
179 kg |
210 kg |
| Üzemanyagtank kapacitása |
13,0 liter |
||
Valamennyi T-MAX felszereltsége abszolút a felső kategóriára jellemző: ABS és TCS (kipörgésgátló), LED ikerfényszóró és hátsó lámpák, Smart Key rendszer (kulcs nélküli indítás), motorkerékpár stílusú első villák a még jobb stabilitásért, ülés alatti tárolórekesz LED világítással két zárt bukósisak számára (a 400-asnál még egy A4-es méretű táska is elfér), kormányról vezérelhető többfunkciós műszerfal és további apróságok.
Mindhárom motorizáltságnál vannak egyező színek: két sötétebb szürke és két világosabb árnyalat (fehér illetve világosszürke). De megjelenik néhány más, egészen új szín is:
| Radical Red, X-MAX 125 | Quasar Bronze, X-MAX 300 | Phantom Blue, X-MAX 125 és 400 |
Legkönnyebben úgy tudjuk megkülönböztetni a három változatot – abban az esetben, ha ugyanolyan szürke színben látjuk -, hogy a 125-ös kipufogója kisebb és henger alakú, a 300-asnál elöl egy féktárcsa van, a 400-asnál viszont kettős az első féktárcsa. Az X-MAX modellek számos kiegészítő felszereléssel bővíthetők: kipufogók, szélvédők, lábtartó, hátsó doboztartó keret és maga a doboz, továbbá utasháttámla-konzol és végül kényelmesebb vezetőülés.
Cimkék:
Közúton határon motorozva, könnyen adódik olyan helyzet, amit a csodaelektronika sem old meg. Kawasaki ZX10R és Traction Control ide vagy oda...
Elolvasom »A kínai gyártók jönnek fel, mint a talajvíz: sorra mutatják be, hogy mit tanultak az elmúlt években. Ez itt a HR7 modelljük.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »