A Volkswagen továbbfejlesztette a 2003-ban bemutatott hatsebességes automatikus váltóját. A korábbi két, olajban futó kuplungos megoldást szárazkuplungra változtatták. A tárcsák különleges bevonattal rendelkeznek, amely nem igényel hűtést és kisebb erő szükséges a szervomotorok részéről a szerkezet mozgatásához.
A nyomatékváltó kompakt méretei miatt keresztben is beépíthető, tömege csupán 79 kilogramm, így a Polotol elkezdve a Passatig az összes modellben alkalmazható. Jelenlegi formájában 170 lóerő és 250 newtonméter átvitelére képes.
Hét fokozattal egyfelől rövidebb egyest lehet létrehozni, amely jó hatással van az autó gyorsulására álló helyzetből. Másfelől a legfelső hetedik fokozat overdriveként funkcionálhat, amely az autópályán csökkenti a fogyasztást és növeli a komfortot.
A váltó gyártása az év vége felé indul, először valószínűleg a Golfban találkozhatunk majd vele.