Először is nézzük, honnan jött az ötlet. A cég alapítóját, Chris Hoffmann-t egy nap megkérdezte a kislánya: tudna-e neki egy olyan járgányt készíteni, amelyet egyik kedvenc videó játékában látott. Mivel egy gépész apuka nem ismeri a lehetetlent, csupán hat év és három prototípus után elő is állt a végleges Ryno verzióval, ami saját elmondása szerint egy “ultra hatékony városi közlekedési eszköz a következő generáció számára”.
Mivel csak egy kereke van, nyilván nem, de azért nem meglepő, ha az embernek ez jut az eszébe elsőre. Közelebbről vizsgálva a gépet, egész gazdag felszereltséggel gurítják ki a portlandi gyárból: az önegyensúlyozó elektromos egykerekű egy 15 colos motor felnin gurul, a ráakasztott “kasznin” pedig van két fényszóró, egy teljes értékű lengéscsillapító és állítható ülés. Sőt, töltő csatlakozókkal is rendelkezik, így például telefont is tudunk tölteni gurulás közben. Időnk az lesz rá, mivel maximális sebességnek 10 mp/h-t adott meg a gyártó, ami nem több 16 kilométer/óránál. A Ryno mintegy 70 kilogrammos saját súlyát két elektromotor mozgatja, amelyekben gyorsan és könnyedén lehet akkumulátort cserélni. Az aksiknak egyébként nagyjából hat óra kell a teljes töltöttség eléréséhez, amivel nagyjából 24 kilométert tud megtenni a Ryno.
Elég valószínű, hogy leginkább a városi használat passzol a gépezet karakteréhez, és ha nem is gyorsabb mint a Segway, legalább egy fokkal sportosabban néz ki. Azt még nem tudni, mikor kezdik el forgalmazni a Ryno-t. Ugyanis akadt pár gond a szabadalmaztatással, valamint a kínai kópiák is belerondítottak a képbe. A legutolsó Facebook posztban viszont Hoffmann már azt írta, hogy sikerült minden problémát elhárítani és nemsokára a forgalomban is szembejöhet egy Ryno. Persze csak Amerikában, a nemzetközi árusítás azért a termék sikerességén is múlik.
Ti vennétek egyet, vagy inkább kösz, nem?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »