A Brembo név mindig is egyet jelentett a fékezés legmagasabb szintjével. Számos újítás kapcsolódott hozzájuk az évtizedek folyamán – és most megint kitaláltak valami egészen nagyszerűnek tűnő dolgot. Az új 19RCS Corsa Corta piacra dobásával ugyanis bemutatták a legújabb, motorokhoz tervezett radiális főfékhengerüket. Az újdonság hihetetlenül innovatív, többek a között a MotoGP-ben is használt technikákkal van felszerelve. Amennyiben motorodat utcán és versenypályán is használod, egészen új dimenziók nyílnak majd meg előtted!
A legjelentősebb újítás, hogy a 19RCS Corsa Corta lehetőséget biztosít a motoros számára, hogy a főfékhenger tetején levő, könnyen elérhető kapcsolóval be tudja állítani a “harapási pont” helyét. A bütykös mechanizmussal működő kapcsolóval három különböző érzékenységű beállítás közül választhatunk.
Az első a normál beállítás, ezt az N betű jelöli. Ebben a fokozatban a fékezés fokozatos, kiválóan alkalmas városi motorozáshoz, vagy akár csúszós útviszonyok mellett is használható. A következő beállítás a sport fokozat, ennek S betű a jele. Ebben az esetben a fogási pontot rövidebb úton éri el a fékkar, mint az elsőben. Dinamikusabb, sportosabb vezetést tesz lehetővé – tipikusan tempós szerpentinezéshez ideális. A harmadik és egyben utolsó fokozat a versenypályára való, ezt logikusan R betű jelöli. Itt még az S állásnál is jobban csökken a “harapási pont” helye, olyasmi lesz a fék, mint egy MotoGP motoron. Ez pedig lehetővé teszi, hogy a pilóta azonnal elérje a fogáspontot, azzal pedig a legrövidebb féktávot. Ahol minden egyes századmásodperc számít, ott ez nagyon fontos dolog!
Az új Brembo 19RCS Corsa Corta tartalmazza a tíz éve bemutatott RCS (Ratio Click System) rendszert is. Ennek lényege, hogy az alátámasztás és a dugattyú távolsága változtatható. Két értéket vehet fel: 18 vagy 20 milliméter. A beállítás szintén egyszerű, csak egy csavart kell elfordítani 180 fokkal. Egy visszajelző piros vagy fekete színnel mutatja, hova állítottuk az RCS-t, amely komoly mértékben befolyásolja a szükséges fékerő mértékét. Így, a két rendszer kombinálásával pedig a legújabb Brembo főfékhenger összesen hat állással rendelkezik! Nem utolsó sorban pedig a 19RCS Corsa Corta anyaghasználata és kialakítása is nagyon magas színvonalú: kiemelkedő élettartamot ígér, extrém kicsi a súrlódás az alkatrészek között, több részegysége is megegyezik a MotoGP-ben használatosakkal.
Az elmúlt évtizedekben a Brembo radiális főfékhengerei forradalmasították a fékrendszereket. Eredendően versenyzési használatra tervezték őket, de az idők során elterjedtek az utcai szupersport és naked motorok körében is. A 19RCS Corsa Corta sportos, dinamikát sugalló külsejével is eleget tesz a legmagasabb elvárásoknak. A legfontosabb mégis az, hogy segítségével a fékezés a vezetési stílushoz és útviszonyokhoz szabható, így lehetőséget biztosít a legigényesebb pilótáknak is, hogy mindenféle körülmények között tökéletes kontroll alatt tartsák motorjukat és drasztikusan fejlesszék annak fékezési teljesítményét.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »