Manapság rendkívül jó dolguk van azoknak, akik sportmotort vásárolnak és nem abból a célból, hogy a cukrászda és a főtér között bohóckodjanak. A jelenleg kapható sportgépek már szinte alaphelyzetben is alkalmasak a pályázásra. Sőt, elsősorban oda szánják őket a gyártók – ezért az utcai felhasználás és a hétköznapi ergonómia háttérbe került. Ha ez kevés lenne, akkor számos példányból kaphatunk gyárilag izmosított és könnyített változatot, amely tényleg a versenysportra lett hangolva. Ilyen például a Ducati 1299 Superleggera, vagy a napokban bemutatott BMW HP4 Race, amelyet az S1000RR-ből nemesítettek tovább. A Honda is előállt az ősszel egy új ezres bringával – nem tagadták, hogy ráfért már a CBR1000RR-re a frissítés. Természetesen ebből is készült egy sportolásra optimalizált kivitel, az SP2 – ezt most még tovább csiszolták és kimondottan versenypályás felhasználásra hangolták.
Nagyon egyszerű az alapképlet, amellyel egy motort még gyorsabbá lehet tenni: mutasson keveset a mérleg és jó lesz! Ebből kiindulva minden olyan kiegészítőt ledobáltak a CBR1000RR-ről, amelynek semmi haszna nincs a pályázás során. Visszapillantó tükör, fényszóró, utasülés és hátsó lábtartó? Kinek kell ez a sok cicoma, ha a legjobb köridő a cél? Ezekkel persze nem merül ki az átalakítás: ennél mélyebben is belenyúltak a dolgokba.
Ha a forgó és mozgó tömeget csökkentjük, az megint csak áldásosan hat a motorkerékpár viselkedésére. Az amúgy is könnyű Marchesini felniket még könnyebb Enkei kerekekre cserélték és a blokkolásgátlót is száműzték a bringáról. Egy kissé beletúrtak a motorblokkba is: könnyebb szelepeket és dugattyúkat kapott, ezáltal az elérhető fordulatszám is növekedett egy kicsit.
A kipufogóból kidobták a katalizátort, feleslegesen fojtotta csak a motort a kiteljesedésben. A megnövekedett teljesítményhez hozzáigazították a hűtőrendszert is, hogy emiatt ne lehessen probléma a felhasználás során. Sajnos sem a pontos teljesítményadatokat, sem pedig a súlycsökkentés tényleges eredményét nem közölték még.
Természetesen ebből a járgányból is korlátozott darabszám készül. Első körben mindössze negyvenet gyártanak a CBR1000RR versenypályára optimalizált változatából. A vételára Japánban nem is vészes: csak 1,8 millió japán jent kérnek érte, amely átszámolva alig 4,8 millió forintnak felel meg. Természetesen mire ideérne az európai piacra, máris vastagabb lenne ez az árcédula. De amennyiben igazak a hírek, még akkor is jóval kedvezőbb az ára a riválisokénál.
Cimkék:
A virtuális technológia már évek óta létezik, és egyre tökéletesedik. A BMW pedig meglátta benne az üzleti lehetőséget.
Elolvasom »A Harley-Davidson 2017-es értékesítési adatai nem túl fényesek. A híres márka továbbra is küzd a csökkenő tendenciát mutató új eladásokkal.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »