A varesei tartományi bíróság ítélete megmentette a csődtől az MV Agusta vállaltot. Röviden ennyi a lényeg – a helyzet azonban jóval összetettebb. A gazdasági védelmet maga a hányatott sorsú olasz gyártó kezdeményezte, ugyanis egyre javuló gazdasági mutatói és szépen alakuló értékesítési adatai ellenére sem tudta fizetni hitelezőit. Az ítélőtábla most elfogadta az MV Agusta beadott költségcsökkentési- és átszervezési terveit. Így a patinás vállalat megmenekült a felszámolás damoklészi kardjától. Ez azt is jelenti, hogy tovább folytathatja a termelést és engedélyt kapott a gyártási volumen kis mértékű csökkentésére. Ugyanakkor a gazdasági bírák előírták a fejlesztés ütemét is.
Mióta az MV Agusta Giovanni Castiglioni vezetésével visszavásárolta részvényeit a Mercedes-Benz birtokolta AMG-től, az angol-orosz Black Ocean befektetési társaság is invesztált bele némi pénzmagot, illetve a Polaris Csoport pénzügyi beszivárgásáról is hallani mindenféle pletykákat. A mértéke egyiknek sem ismert – utóbbinak a ténye sem biztos -, azonban a mostani bírósági csődvédelem nélkül az MV Agusta működése is kérdéses lett volna.
A bíróság jóváhagyásával az MV Agusta eséllyel állhat át egy koncentráltabb és stabil működésre. A költségek csökkentése mellett alacsonyabb darabszámú motor termelése a cél – és erre felhatalmazást is kaptak. A következő néhány évben a tervek szerint mindössze három új modellel fognak megjelenni a piacon. Giovanni Castiglioni azt mondta az ítélet után: “Az elmúlt 12 hónapban a fordulat végre meghozta az MV Agusta pozitív pénzügyi mérlegét. A következő időszakban végre kell hajtanunk a szükséges szerkezeti átalakításokat, befejeznünk a modellfejlesztéseket és megszilárdítani helyünket a fő piacainkon. Ennek végére nagyon erős termékpalettánk lesz, és a közben megejtett beruházásokkal együtt az MV Agusta olyan növekedési pályára állhat, amely hosszú távon is biztosítja a jövőnket. Egy ikonikus márka a mienk, amelyre az ügyfeleknek szüksége és igénye van.” Legyen igaza, Signor Castiglioni!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »