Szombat reggel van, vészesen közeledik már a tavasz. Igaz, még nagyjából egy hónapot várni kell, hogy a naptár szerint is azt mondhassuk: új évszakba léptünk – de ilyenkor már minden jóérzésű motoros ember tűkön ül és lesi az időjárás előrejelzést. Aztán a reggeli kávét szürcsölgetve felütjük az internetet, ahol igazán megindító, pár perces motoros filmeket találhatunk. És mi kellhet ahhoz, hogy tökéletesen induljon a hétvége? Igen, egy csodaszép talján paripa, amelynek érkezéséről már beszámoltunk ősszel, de most alaposabban is szemügyre vesszük. A Ducati Scrambler Café Racer neve egy hatalmas paradoxon, ám maga a motor az idei év egyik legszebb sorozatgyártású kétkerekűje.
Egyértelműen egy csupasz utcai versenyzőről van szó, azonban a retró jellegű Scrambler családnak a leszármazottja, innen ered a kissé ügyetlen névválasztás. A Café Raceren megtalálunk szinte mindent, ami ehhez a stílushoz elengedhetetlen. Van rajta csutkakormány, a végükre szerelt tükrökkel, egyszemélyes nyereg burkolt rövid farrésszel és mindkét oldalt egy-egy tábla a rajtszámnak. A kerek fényszóró tetején egyetlen egységbe integrált műszercsoportot találunk. A rendszámtábla elhelyezése kissé érdekes, de sajnos ennek pozícióját külön jogszabály rögzíti, így nehéz egy ilyen csapott farú gépen szépen elhelyezni a hatósági plakettet.
A vagány Ducati szívét jól ismerjük a korábbi Scrambler változatokból, de nem árt, ha átismételjük ezt a műszaki csemegét. A 90°-os hengerszögű V2-es erőforrás – amelyet nevezzünk bolognai módra L2-nek – 803 köbcentiméteres hengerűrtartalomból 75 lóerőt és 68 newtonmétert szabadít a lánchajtásra. Az erőforrás összképébe nem rondít bele a modern klasszikusok rákfenéje, a vízhűtő ormótlan mivolta, mivel ez a blokk léghűtéses.
A fejreállított Kayaba teleszkópok és az egyetlen, ám 330 milliméter átmérőjű tárcsával dolgozó Brembo fékrendszer mind a sportos menettulajdonságokat vetíti előre. Az már csak hab a tortán, mikor megpillantjuk a rozsdamentes acélból készült Termignoni kipufogórendszert. Hátborzongatóan gyönyörűen szól az L2-es ezzel a csővel, hallgassátok csak! A videón ugyan nem a Café Racer változat látható, de az erőforrás ugyanaz.
A következő oldalon jön a Café Racer igazi videója és még egy csomó fotó. No meg kiderül a gép hazai ára is. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »