A videót nem mostanában, hanem már több mint egy éve töltötte fel egy orosz motoros társunk. Hazafelé menet utolérte egy barátját, és – mivel sötét volt – egyből kiszúrta a motorjának izzó acéltárcsáját. A hátsó fék ugyanis szó szerint világított az éjszakában. Így:
Természetesen félreállította és felhívta a figyelmét a komoly vezetéstechnikai hibára. A szöveget sajnos a magam részéről nem értem (a végére elég személyes hangvételű lett a beszélgetés, ki is sípoltak belőle egy csomót), de ha valaki igen, nagyon megköszönnék egy fordítást. Itt meg tudjátok nézni mozgóképen is a történteket:
Természetesen műszaki hiba is okozhat egy ilyen jelenséget: a fékpedál akár be is szorulhat. A leírás alapján azonban ebben az esetben a kiváltó ok tényleg az volt, hogy a pilóta folyamatosan nyomta a hátsó féket. Amely vezetéstechnikailag vitán felül fontos szereppel bír – szükségtelenül és főleg ilyen folyamatosan azonban nyilván nem szabad használni. (Sok motorost látni szerpentinen, akik minden kanyarban tapossák a pedált, ha kell ha nem. Holott attól nem lesznek gyorsabbak, cserébe lassabbak igen – és a technikát is indokolatlanul koptatják.) Hogy emberünk miként nem érezte a jelentős lassító erőt, azt nem is értem. Arról nem is beszélve, hogy a tárcsát sem biztos, hogy erre méretezték…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »