A legnagyobb dolog talán az, hogy a már eddig is sok kellemes emléket hozó Onroad.hu túrák során először két roppant izgalmas tesztmotort ki is próbálhatnak azok, akik velünk tartanak. Egyikük a Yamaha Tracer 700, amelynek tesztje már meg is jelent oldalunkon – azonban a kedvetekért még egyszer elkértük a márka hazai képviseletétől. De nem egymagában, ugyanis a hangvillások legújabb nagyágyúja, az MT-10 is nálunk van menetpróbán – így őt is megmozgathatjátok a túra egy erre szánt pihenőjében. Természetesen ne hosszú utakra számítsatok – mivel hatalmasnak tűnik az érdeklődés, néhány perces kis felvezetett körökre lesz csak lehetőségünk. Azonban így is történelminek tekinthető az esemény.
Amint az is, hogy ez az első, a motoglobe.eu portállal közösen szervezett motorozásunk. Ennek megfelelően értelemszerűen az alkalmazásukat is kipróbáljuk, és azzal rögzítjük a gurulás útvonalát. Amely még nem teljesen végleges, hiszen annak függvényében akár napközben is változhat, hogy mennyien leszünk és hogyan tudunk haladni. Azonban az Onroad túrák története során szintén első alkalommal egy teljesen részletes napi időtervet is készítettünk, amelynek segítségével pontosan felkészülhettek a túrára – akár az útvonalakat is megtervezhetitek.
Találkozó kezdete: 9:00
Találkozó helye: Székesfehérvár, Balatoni út 301, MOL kút
Eligazítás: 9:20
Indulás: 9:30
Útvonal első része: Székesfehérvár – Berhida – Papkeszi – 710-es úton Balatonfűzfő – 71-es úton Balatonfüred – Balatonszőlős – Pécsely – Vászoly – Dörgicse – Balatonakalitól 71-esen Zánkáig – Monoszló felé cél a Hegyestű Geológiai Bemutatóközpont. A Google Mapsen is megnézhetitek ezt a szakaszt.
Táv: 90 km, menetidő 2 óra
Érkezés: 11:30-12:00 között
Tartózkodási idő a parkolás befejezésétől számítva 45 perc.
Továbbindulás: 12:45
FONTOS: mindenki készítsen elő 500 forintot (fejenként, és pontosan szeretnénk kérni), hogy a belépőiteket sorban állás nélkül, együtt megvásárolhassuk!
A. csapat: akik nem akarnak motort tesztelni és sorban állni a vigántpetendi langallósnál ebédért.
Útvonalterv középső rész A változat: tovább Szentbékkálla felé, majd jobbra a település irányába. Szentbékkálla és Mindszentkálla között a Kőtenger (Ingókő) meglátogatása a program. Útvonal folytatása: eredeti irányba tovább, majd Gyulakeszi, Tapolca előtt jobbra a 77-esen és Kapolcs után találkozó a B. csapattal. Ez az etap így mutat Google térképen.
Hegyestű – Szentbékkálla 10 km
Szentbékkálla – Vigántpetend 30 km
Megálló időtartama: 60 perc (ebéddel)
Érkezés Vigántpetendre: 14:30
B. csapat: akik kipróbálják a tesztmotorokat és/vagy a vigántpetendi langallósnál ebédelnek.
Vissza Zánka felé, majd Szentantalfa – Mencshely – Nagyvázsony – Vigántpetend. Google Mapsen ez a rövid szakasz így néz ki.
Táv: 25 km, menetidő 30 perc.
Érkezés Vigántpetendre: 13:15.
Ebéd, tesztmotorozások időtartama: 1:30 óra.
KÖZÖS TOVÁBBINDULÁS: 15:00
Útvonal befejező része: 77-esen Nagyvázsonyig, utána balra Ajka felé – Szentgál – Herendtől 8-as út – 83-ason Farkasgyepű – Pápa – Adásztevel – Nagytevel – Ugod – Bakonykoppány – Bakonybél – Zirc – Nagyesztergár – Dudar – Csetény – Szápár – Bakonycsernye – Balinka – Bodajk – 81-esen Sárkeresztesen át Székesfehérvár – 7-es elkerülőn körbe, majd Balatoni úton vissza a MOL kúthoz – illetve egy megfelelő benzinkúton megállva búcsú. Google Mapsen itt tudjátok megnézni.
Befejező rész: 178 km, 3 óra
Érkezés Székesfehérvárra: 18:00
Amennyiben rövidítés szükséges, a befejező rész: 77-esen a 8-as útig Veszprém felé – 82-esen Eplényen át Zirc – Nagyesztergár – Dudar – Csetény – Szápár – Bakonycsernye – Balinka – Bodajk – 81-esen Sárkeresztesen át Székesfehérvár – 7-es elkerülőn körbe, majd Balatoni úton vissza a MOL kúthoz – illetve egy megfelelő benzinkúton megállva búcsú. Ez a szakasz pedig így mutat a Google Maps térképen.
Rövidebb befejező rész: 118 km, 2 óra
Kérjük, hogy pontosan érkezzetek meg reggel Székesfehérvárra! A túra során szabályosan fogunk motorozni, azonban kizárólag olyan járművekkel vegyetek részt, amelyek a folyamatos 90 kilométer/órás valós sebességet akár emelkedőn is képesek tartani. Holnap pedig gurulunk egy nagyszerűt – az időn és rajtunk ez nem fog múlni!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »