Sziasztok!
Nyáron tervezem lerakni az A2-es jogsit, több éves Simsonos tapasztalatom van és egy KTM 200-as Duke-ot vagy Kawasaki Ninja 250R-t vagy Honda CBR250R-t szeretnék venni. Igazából mindegyikkel tudnék azonosulni szerintem, de talán a KTM lenne nekem a legideálisabb, mert városban fogom főleg használni meg hétvégi túrázásra talán. Ezekről a motorokról szeretném a véleményeteket kérni. És nekem nagyon fontos a megfelelő motoros ruházat is amit már sokat néztem de nem tudom, hogy azokat mikor kellene ténylegesen elmenni nézni? Még a jogsi elkezdése előtt? Vagy amikor már megszereztem a paripámat? Bukókból a Caberg Stunt tetszik, de szinte semmit nem találok róla, ha ismeritek, akkor megköszönném ha arról is mondanátok pár szót! Előre is köszönöm! (Hú de hosszú lett, pedig röviden próbáltam. )
Üdv: Norbert
Kedves Norbert!
Én mindenképpen letisztáznám, hogy mennyit és milyen időjárási körülmények között fogsz gurulni, és amikor túrázni mész, akkor kikkel. Mert ha csak magadban gurulgatsz, és kizárólag jó időben, akkor lehet a KTM Duke is kiváló kezdő nagymotoros választás. Azonban ha messzebbre is mennél és nagyobb motorok társaságában, elsősorban Kawasaki kéthengerese jutna eszembe mint komolyan, évekig használható motor, és csak utána a Honda egyhengerese. A Honda CBR250R egy jópofa kezdőgép, de a Kawához képest kisebb a választék belőle, és nem mindenki tud megbarátkozni az egyhengeres dohogással. Egyébként a Duke 200 egy meglehetősen finom darab, izgalmas részletekkel, de a 120-130 körüli nagy nehezen kipréselhető végsebesség, a huszonpár lóerős, csak felül élő blokk és a semmiféle szélvédelmet nem adó kompakt kis test komoly elkötelezettséget kíván a márka és a modell iránt. Írtunk is róla tesztet.
A CBR250R oldalról, képen, nem túl magas motoros alatt irtó menőn néz ki, a 27 lóerős teljesítmény már túlmutat a nyolcadliteresek élettelen dinamikáján és valamennyi szélvédelmet is ad a komoly “nagymotoros” megjelenés mellé a kis Honda. Én biztosan nem rajonganék az egyhengeresért, de az biztos, hogy élhető kis mindennapi motor ez, amivel vagányul meg is lehet jelenni olyan csajok előtt, akiket még nem vittek előtte nagyobb sportmotorral. Eko tesztet is írt róla.
A Kawasaki ellentétben az egyhengeresek huszon-lóerejével szemben, már közel negyvennel csavarja a főtengelyt, ami igen jelentős és megfontolandó különbség. Ez már annyi, amivel tényleg évekig ellehet az ember, sőt kanyargós szakaszokon komoly motoroknak is kifújhatja az orrát, míg a a másik kettőnek hamar megtapasztalhatod a korlátait. A Kawasaki Ninja volt még 300 köbcentis kivitelben is, sokkal vagányabb formával. Ez még egy érv lehet mellette, de azok kicsit drágábbak már. Ez akkor különösen megfontolandó, ha nem egy szezonra vennél ilyet, hanem sokáig elmotorozgatnál vele. Teszt itt.
A fenntartásukra biztosan nem kell túl sokat költeni: az adó és a biztosítás elenyésző, egyik sem fogyaszt sokat, a fékbetét, gumik sem a drágábbik polcról kerülnek hozzájuk és a megbízhatóságukra sem lehet panaszod, bármelyiket is választanád. Én első helyre sorolom, mint komoly motort a Kawát, míg a Hondát és a KTM-et csak ízlés kérdésévé tenném. Mindenképpen nézz körbe az interneten elérhető kiegészítők piacán, mert egyáltalán nem biztos, hogy hasonló árban lesznek a nagy számban eladott Kawasakihoz mint például a viszonylag új KTM-hez. További lehetőség a Kawasaki Z300, amiről tesztet is írtam. Nekem egészen tetszett.
A Cabergről nem sokat tudok azon kívül, hogy nagyon vagány a forma és diszkont az ár, amiért polikarbonát héjat, beépített napszemcsit és kivehető, mosható antiallergén bélést kapsz. Valószínűleg műszakilag tudja amit kell, és annyira nem drága, hogy ha mégsem jönne be hosszú távra, akkor túlságosan sajnáld szögre akasztani. Privát megjegyzés, hogy ezekkel a motorokkal úgysem fogsz annyira durva tempót menni, hogy túlságosan gond legyen, ha esetleg a sisak nem stabil 250 környékén. A felszerelést mindenképpen a jogsizás előtt venném meg, mivel a vezetéshez úgyis kell a megfelelő zárt ruházat. Akkor már miért ne a sajátodban is gyakorolj már? Persze… összeöltöznél színben a motoroddal majd… Akkor legyen valami alapszín, és olyan kivitel, amin markáns láthatósági betétek vannak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »