Ola Stenegard, a BMW Motorrad formatervezési osztályának vezetője a Concorso d’Eleganza Villa d’Este hétvégéje során ezekkel a szavakkal mutatta be a nagyközönségnek a BMW R5 Hommage névre keresztelt, valóban nagyon különleges, a régmúltat a jelennel ötvöző tanulmányt: “A mai világban nagyon egyszerű bonyolultnak lenni és nagyon bonyolult egyszerűnek maradni. A BMW R5 a motorkerékpár esszenciáját adja, a múlt letisztult egyszerűségét hozza el a jelenbe, az old-school és a high-tech találkozása a teljesítménnyel.”
A masina alapját egy R5-ös modell, egy 1930-ban gyártott versenymotor adja – jelentős módosításokkal. Az ovális keresztmetszetű csövekből kézzel készített váz stílusában megegyezik az eredetivel, de teljesen új cucc. A maguk korában éppen világújdonságnak számító teleszkópok burkoltak, burkolatuk áramvonalas – beltartalmuk pedig egy modern futómű. Éppen úgy, mint a hátsó központi rugóstag, amely igyekszik megőrizni az R5 eredeti megjelenését, de minden paraméterében állítható cucc.
Beszéljünk azonban inkább az erőforrásról! Az 500 köbcentiméteres, eredeti boxermotor szelepfedele megsérült egy versenybalesetben, így azt újjá kellett építeni – és ha már egyszer hozzányúltak a blokkhoz, rátelepítettek egy kompresszort is. Hivatalos teljesítményadatot nem közöltek, csak annyit árultak el, hogy a 26 lóerős eredeti kraft “számottevően növekedett”.
A BMW R5 Hommage egy svéd testvérpár, Ronny és Benny Noren munkája. Jelenleg prototípusként mutatták be az elegáns hétvégi eseményen – azonban emlékezzünk vissza, hogy az izgalmas Concept Path 22 is így kezdte, majd belőle nőtte ki magát az R nineT Scrambler. Úgyhogy drukkoljunk, hátha van valamilyen terve az R5-tel is a BMW-nek, csak még titkolják előttünk…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »