Az utolsó előtti napon a KTM felvállalt csapatstratégiai játékba kezdett. A gyári alakulat két versenyben levő harcosa, Toby Price és Antoine Meo (utóbbi Dakar újonc!) az első és harmadik helyen álltak az összetettben. Ugyan közöttük is egy KTM, a szlovák Stefan Svitko állt, de ő ugye privát versenyző, aki simán pénzért megvette a tavalyi technikát, és saját erőforrásból nyomja az egész versenyt. Éppen ezért a gyári gárda megpróbálta Meot felhozni másodiknak. Ehhez azt találták ki, hogy a stabilabban navigáló Price megy elöl, és “húzza magával” francia csapattársát, akinek így csak arra kell figyelnie, hogy tartsa vele a lépést.
Tehát még az is megérte nekik, hogy Price előnyéből feláldozzanak valamennyit – hiszen ha hátrafelé is kell figyelnie, nyilván lassabban tud csak haladni. Pedig ez igen kényes stratégia, hiszen hiába hatalmas az éllovas előnye, vele is történhet bármi: egy bukás, egy navigációs hiba vagy defekt, és lehet hogy pont az így elvesztegetett 2-3 perc fog nagyon hiányozni! Mindenesetre belevágtak – azonban nem sikerült végigvinni. Meo ugyanis elkezdett lemaradozni, majd Price – amikor a yamahás Helder Rodrigues utolérte őket és elengedte a kék motort – folyamatosan elhúzott tőle. Rodriguessel ugyan nem tartotta a lépést, de azért haladt rendesen: a szakaszt négy és fél perc hátránnyal a második helyen zárta.
Mindezt tetézte, hogy nagyságrendileg ötven kilométerrel a 481 kilométeres szakasz vége előtt Meo irgalmatlanul nagyot esett. Összeszorított foggal bevánszorgott a célba, de ez tényleg lassú menet lehetett, ugyanis a nap végére visszacsúszott a 21. helyre, erős fél órával lemaradva az élen zárt Yamaha mögött. “Ritka nagy esés volt.” – nyilatkozta a célban a franciák négyszeres enduro világbajnoka – “A kezem, a fejem, a nyakam és mindenem fáj. Talán a fenekem az egyetlen, ami nem.” Összetettben is jelentősen visszaesett.
Mit tett mindeközben Stefan Svitko? Behozta negyedik helyre a sárga KTM-et, ezzel ugyan újabb két perccel nőtt a hátránya az éllovas ausztrál mögött, azonban második helye bombabiztossá vált. Az összetett bronzos pozícióban pedig egy Husqvarna tanyázik Quintanilla irányításával – igaz, mögötte megint csak minimális hátránnyal jön a legjobb Honda. Amelyet a szintén Dakar-szűz Kevin Benavides hajt – hát, nem erre számított a japán márka vezetése sem, az konkrétan biztos!
Ma tehát célba fut a mezőny. Toby Price már csak valamilyen fatális véletlen folytán vesztheti el az első helyet – azonban ha ez mégis bekövetkezne, egy szlovák privát versenyző lesz a 2016-os bajnok. Tehát mindenképpen történelmet fogunk írni, hiszen ausztrál győztes sem volt még a legendás verseny hosszú múltjában. Ja, egy biztos pont azért maradt: a KTM-et senki nem tudja nem hogy megverni, de rendesen megszorítani sem. Ma még azonban mindenki összeszedi az összes tartalékát, az biztos!
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 7 |
|
YAMAHA | 06:00:24 | – | 00:03:00 |
2. | 3 |
|
KTM | 06:04:56 | 00:04:32 | – |
3. | 47 |
|
HONDA | 06:05:19 | 00:04:55 | – |
4. | 5 |
|
KTM | 06:07:12 | 00:06:48 | – |
5. | 42 |
|
YAMAHA | 06:07:52 | 00:07:28 | – |
6. | 4 |
|
HUSQVARNA | 06:12:47 | 00:12:23 | – |
7. | 45 |
|
KTM | 06:15:39 | 00:15:15 | – |
8. | 23 |
|
KTM | 06:17:28 | 00:17:04 | – |
9. | 10 |
|
KTM | 06:18:00 | 00:17:36 | – |
10. | 50 |
|
HUSQVARNA | 06:18:53 | 00:18:29 | – |
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 3 |
|
KTM | 46:13:26 | – | – |
2. | 5 |
|
KTM | 46:51:05 | 00:37:39 | 00:01:00 |
3. | 4 |
|
HUSQVARNA | 47:06:36 | 00:53:10 | – |
4. | 47 |
|
HONDA | 47:10:54 | 00:57:28 | – |
5. | 7 |
|
YAMAHA | 47:10:55 | 00:57:29 | 00:05:00 |
6. | 49 |
|
KTM | 47:26:16 | 01:12:50 | – |
7. | 42 |
|
YAMAHA | 47:50:08 | 01:36:42 | – |
8. | 23 |
|
KTM | 48:07:56 | 01:54:30 | – |
9. | 48 |
|
HONDA | 48:16:32 | 02:03:06 | – |
10. | 45 |
|
KTM | 49:30:39 | 03:17:13 | – |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »