A híradások többnyire arról szólnak, hogy éppen ki nyerte az adott szakaszt, vagy éppen kinek milyen műszaki gondja volt. Azonban hogy mennyire veszélyes is ez a verseny – nyilván ez is kell a Dakar Rally hatalmas népszerűségéhez, mert hát ilyen az emberi természet -, azt a folyamatos és elég nagy számú balesetből láthatjuk. Gondoljunk csak Matthias Walkner komoly sérüléssel járó bukására, amikor Paulo Goncalves segített neki, vagy magának a portugálnak a hatalmas zakójára, amely után sértetlenül folytatta a száguldást. De a pihenőnapon éppen a cseh Ondrej Klymciw kemény helytállásáról írtam – ő volt ugye, aki bokaficammal is harcolt tovább. Nos, ő például azóta egy komoly sérüléssel járó hatalmas eséssel végleg kiszállt az idei versenyből. Ennek a videóját ide kattintva megnézhetitek (érdemes, bár hátborzongató zakó). Ondrej kórházban van azóta is.
A korábban szerencsésen perecelő Paulo Goncalves miután visszaesett a 8. helyre, tegnap megpróbált valamit javítani a pozícióján – ennek azonban egy újabb nagyon komoly esés lett a következménye. Ezúttal nem repült fölötte a helikopter, így versenyzőtársai találták meg eszméletlenül a 2-es rajtszámú Honda mellett – csak annyit tudunk róla, hogy légi úton szállították kórházba, sérüléseinek jellege és mértéke egyelőre ismeretlen.
Ezen szomorú dolgok mellett persze ejtsünk szót a versenyről is, amelynek tegnapi napját az első Dakar Rallyját futó francia Antoine Meo nyerte meg, az éllovas ausztrál Toby Price azonban mindössze 18 másodperces hátránnyal második lett. Mivel pedig a privát KTM-es Stefan Svitko csupán a 7. helyen jött be 12,5 perc hátránnyal, az éllovas előnye roppant megnyugtató 35 percre nőtt. Price hátra persze még közel sem dőlhet – ezt ő is pontosan tudja -, azonban egyre kevesebb és kevesebb kockázattal haladhat az egyre közelebb és közelebb levő cél felé.
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 49 |
|
KTM | 05:19:08 | – | – |
2. | 3 |
|
KTM | 05:19:26 | 00:00:18 | – |
3. | 4 |
|
HUSQVARNA | 05:21:56 | 00:02:48 | – |
4. | 7 |
|
YAMAHA | 05:25:10 | 00:06:02 | – |
5. | 42 |
|
YAMAHA | 05:31:17 | 00:12:09 | – |
6. | 47 |
|
HONDA | 05:31:21 | 00:12:13 | – |
7. | 5 |
|
KTM | 05:31:37 | 00:12:29 | – |
8. | 106 |
|
KTM | 05:40:36 | 00:21:28 | – |
9. | 11 |
|
KTM | 05:44:37 | 00:25:29 | – |
10. | 23 |
|
KTM | 05:46:15 | 00:27:07 | – |
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 3 |
|
KTM | 40:08:30 | – | – |
2. | 5 |
|
KTM | 40:43:53 | 00:35:23 | 00:01:00 |
3. | 49 |
|
KTM | 40:52:16 | 00:43:46 | – |
4. | 4 |
|
HUSQVARNA | 40:53:49 | 00:45:19 | – |
5. | 47 |
|
HONDA | 41:05:35 | 00:57:05 | – |
6. | 7 |
|
YAMAHA | 41:10:31 | 01:02:01 | 00:02:00 |
7. | 42 |
|
YAMAHA | 41:42:16 | 01:33:46 | – |
8. | 48 |
|
HONDA | 41:48:25 | 01:39:55 | – |
9. | 23 |
|
KTM | 41:50:28 | 01:41:58 | – |
10. | 45 |
|
KTM | 43:18:14 | 03:09:44 | – |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »