A maradibb motorosok kedvelt témája az elektromos motorok szapulása, mondván, hogy nem mennek elég messzire (de), nem elég élvezetesek (de), nem elég gyorsak (de), nincsen jó hangjuk (de). Azt meg eddig csak gondoltuk hogy jól gyorsulnak a nulla fordulattól rendelkezésre álló nyomatékhegy miatt, de most kicsit képbe kerülhetünk.
Mióta a Victory megvásárolta a Brammo-t, szemmel láthatóan szélesebb karcsapásokkal úsznak felfelé a folyón. Kezdetnek bepróbálták kicsit komolyabban a Man TT villámgyors lecsóját. Ráadásul nem kismiskákat ültettek a nyeregbe Guy Martin és Lee Johnston személyében.
Ami igazán durva, hogy mióta megy a TT Zero kategória, évente négy mérföld/órával javul az átlagsebesség, ami azt jelenti hogy 2016-ra utolérik a Junior TT 600-as Supersport gépeit, de már idén megfutották a Lightweight TT átlagsebességét! Ugyan a Brammo-Victory éppen csak felfért a dobogó harmadik fokára (3.-4.), de így is 180 kilométer/órás átlag felett mentek körbe. Azért ez nem semmi!
Ezzel el is elértünk a témánkhoz, miszerint a Victory egy kis imázsépítésnek kitolta a coloradoi Bandimere Speedwayre két feltöltős Cross Country szupertúrázója mellé a TT harmadik helyezett gépet és megjelent a Victory gyári Pro Stock versenymotorja is. Ezután mentek pár bemutatóversenyt a Brammo Empulse-ra épülő villanyhuszárral. Szerencsére itt nem kellett spórolni az elektronokkal mint a Man TT nem is annyira rövid körén, úgyhogy bátran felcsavarhatták a maximális teljesítményre a villanymotort, ami így 150 lóerő körül tudott a TT-s 110-hez képest. Keréken természetesen.
A stripen nagy hátrányt okozott, hogy nincs kuplung, hanem csak a gáz gyors ráadásával lehet rajtolni. Így elmarad a hirtelen kiugrás lehetősége, plusz egyetlen fix sebességfokozat van a gépen, még az eredeti Man TT-s hosszú áttétellel. Ha már beszéltünk a buliról, lássuk az elért az időket és sebességeket:
A rettentő közeli eredményeken is látszik, hogy maximum a pilóta reakcióideje számított, és hogy a fenti hátrányokkal együtt figyelemre méltó időket futott a motor! Csak a miheztartás végett, ezekkel az eredményekkel az elektromos gép a 2015-ös Kunmadarasi versenyen az egész 600-as mezőny száját elkente volna, de még a 954 pluszban sem lett volna utolsó! És ez egy teljesen utcai elektromos motor kicsit faragott változata, még csak nem is a TT győztes Mugen. Ez talán válasz az “élvezetes lesz-e az elektromos jövő” kérdésére.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »