A tavalyi év végén röppent fel a pletyka, hogy a KTM által kínált remek adottságú 390-es modellcsalád esetleg egy igazi kalandor géppel bővül. Az osztrák gyár mindig is élen járt az Adventure fedőnevű univerzális kétkerekűek gyártásában, így a hír éppen rendelkezhetett valóság-alappal is. Akkor a cég vezetése félig-meddig cáfolta a dolgot – pontosabban szólva csak azt nyilatkozták, hogy biztosan nem egy sima Duke továbbfejlesztést fognak piacra dobna, hanem egy teljesen új platformmal jelennek meg a piacon. Ezzel jól el is altatták a szakmát, hiszen gyorsan hozzátették, hogy ennek a létrehozása bizony erősen időigényes.
Azóta nagyjából fél év telt el – ami járműfejlesztési szempontból nem nevezhető hosszúnak. A hírek szerint pedig az első tesztelésre szánt KTM 390 Adventure példányok megérkeztek Indiába. Kémfotó sajnos nincs róluk – a jelek szerint a narancsos marketingesek a szivárogtatást a kampány egy későbbi szakaszára tervezik -, azonban az indiai Car Trade magazin munkatársai látták, amint két motort levesznek egy hajóról. A gépek mérete és formavilága alapján egyértelműen állítják, hogy azok az új Adventure prototípusai.
Amit biztosan tudunk a leírásból és a kiszivárgott információkból, hogy a masinákat a már bizonyított 374 köbcentiméteres egyhengeresek fogják hajtani, hogy magas építésűek lesznek és „rendes” off-road használatra alkalmas kerékmérettel rendelkeznek. Olyan információk, mint üzemanyag-tartály befogadóképessége, csomagtartó-rendszer (alaptartozékként vagy akár felárasan), valamint a blokkolásgátló (a többi 390-esben alapfelszerelés Európában), illetve akár a gép valós menetkész tömege még váratnak magukra. Mindegy, a jelek szerint inkább előbb mint utóbb, ebből az ígéretes kis masinából lesz valami!
Cimkék:
Az X-lite csúcsbukójához újabb fényezéseket is választhattok, de a régebbi vagány dizájnnal is elérhető még az X802R.
Elolvasom »Az egyetlen hazai szervezésű motoros túraverseny, a BMW Bike Maraton idén különösen szép motoros élményeket kínál. Ne habozz, nevezz most!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »