Ismert probléma, hogy amikor meg kell állnunk motorral egy meredekebb fajta emelkedőn, nem tudjuk megfelelően rögzíteni a gépet. Persze váltós gépeknél könnyebb a helyzet, hiszen egyesbe tesszük, és az egymásnak feszülő fogaskerekek megoldják a problémát – de robogóknál kényesebb a helyzet. Szerencsére néhány ilyen termetesebb ékszíjautomata meghajtású kétkerekűn már van rögzítőfék, de a nagyobb részükön megoldatlan a biztonságos rögzítés kérdése. (Amúgy váltós motorokkal is kerülhetünk kényes helyzetbe, ha nagysztenderre kell tennünk egy lejtős úton.) A problémára tökéletes megoldást kínál egy pofonegyszerű kis kiegészítő, az Acebikes Brakefix.
A holland központú vállalat újdonsága két erős műanyagból áll, amelyek közül az egyik a gázmarkolatra, a másik a fékkarra illeszkedik íves végével. A két plasztik elcsúszik egymásban, így a két végpont távolsága változtatható. Négy különböző állásban lehet rögzíteni annak függvényében, hogy mennyire kell behúzni fékkarunkat az első kerék tökéletes fixálásához. Ötödiknek van egy olyan állása is, amelyben tárolni tudjuk a Brakefix nevű apróságot a használaton kívüli időkben.
Semmi más dolgunk nincs, mint megállni a géppel a kényes helyen, behúzni a féket és ráilleszteni a ketyerét. A megfelelő állásban rögzítjük azt, és a motor máris biztosítva van elgurulás ellen. Még az egyesben hagyott motoroknál is ad némi biztonsági pluszt, hiszen a fogaskerekek holtjátéka miatt a támaszunk akár 7-8 centit is képes a motor hosszirányában mozogni – a Brakefix pedig ezt pont nullára csökkenti.
A hasznos kiegészítő frissen jelent meg a piacon, ára pedig mindössze 9,99 euró – ennél csak több kár tud keletkezni a motorodban, ha egy rossz helyen megállva felborítod. Az Acebikes honlapja szerint van hazai viszonteladójuk Solymáron – akinek felkeltette az érdeklődését a Brakefix, keresse meg őket.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »