Hogy ez eddig miért nem jutott senkinek az eszébe! Hiszen egy csomó motorost látok, akinek a sisak bal oldalán a kékfogas kommunikáció vezérlőegysége, a jobb oldalon pedig az akciókamera van felrögzítve. Így már-már leginkább egy jól felszerelt TEK rohamosztagosra hasonlítanak, mint motorosra. Mivel azonban egy jó minőségű videók készítésére alkalmas kamera ma már a legvékonyabb mobil telefonban is elfér, miért ne lehetne a kommunikáció házába beépíteni? A Sena 10C pontosan egy ilyen cucc.
A kommunikációs rész tud mindent, amit ma egy ilyen készüléktől elvárunk. Sztereó fülhallgató, pálcás mikrofon – így minden sisakba beszerelhető. Csatlakozik a telefonunkra, így beszélgetni és zenét hallgatni is tudunk (FM rádiót is építettek a készülékbe). Kommunikálhatunk az utasunkkal és négy másik motoros társunkkal is menet közben – ráadásul a Sena nem csak saját márkatársaival, hanem minden kékfogas rendszerrel hajlandó szóba állni. Motor és motor közötti hatótávolsága akár 1,6 kilométer is lehet.
A kamera 1080 pixeles felvételeket tud rögzíteni 30 fps képsűrűséggel. Folyamatos mozgókép mellett képes pillanat-, sorozat- és időzített fotókat is készíteni (utóbbi azt jelenti, hogy mondjuk minden 30. másodpercben csattint egyet). A fotók 3,5 megapixelesek lehetnek. Kapunk hozzá kormányra szerelhető vezeték nélküli távirányítót is (nem alapból, ez feláras), így biztonsággal tudjuk vezérelni az egész kütyüt. Sőt, a kamera igény esetén rögzíti a beszélgetéseinket is – akár interkomon, akár telefonon keresztül történnek azok.
A Sena 10C 2015 júliusától lesz megvásárolható, kiskereskedelmi árát 350 amerikai dollár alá várják. Ez közel százezer forintnak felel meg – de ha összeadunk egy-egy, akár csak középkategóriás kommunikációt és sisak-kamerát, könnyen rájöhetünk, hogy nem is lesz az újdonság olyan rossz vétel! A Sena termékeit Magyarországon a MotoPartsShop üzletében rendelhetitek meg – a 10C is hamarosan beszerezhető lesz tőlük!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »