A tavalyi év legvégén és az idei első hónapjában újra szavazhattatok, melyek voltak a számotokra legkedvesebb tesztmotorjaink. Hiszen a 2014-es esztendőben nem kevesebb, mint harminc kétkerekűt (na jó, volt néhány három abroncson guruló vas is a felhozatalban) próbálhattunk ki és mutathattunk be nektek. Az “Év Tesztmotorja” szavazás meglepően érdekesen alakult – legalábbis ha valaki figyelemmel követte a “verseny” alakulását.
Újdonságként mindenki akár három gépre is szavazhatott – persze nem mindenki élt a lehetőséggel, de a többség igen. Így aki nem tudott egyetlen masinát kiválasztani, annak kevesebbet kellett tépelődnie. A BMW F800GS Adventure egészen biztos befutónak tűnt hosszú heteken keresztül. Azután az utolsó héten feloldottuk azt a technikai korlátot, miszerint kizárólag regisztráció és belépés után adhatjátok le voksaitokat – így a záró napokban meglepően nagy mennyiségű szavazat érkezett be, és a már-már lezártnak tekintett szavazás sorrendje teljesen felborult.
Végül a lista élére mégis egy BMW került, de a nagyobbik Adventure. Mögé nem is nagyon lemaradva besorolt a Honda megújult 800-as sporttúrázója, és az addigi első helyezett visszacsúszott a harmadik pozícióba. Az első hat helyen egyébként alapvetően túrázásra alkalmas paripák végeztek, azután viszont inkább az egyéni ízlés – vagyis a “mennyire-tetszik-faktor” – határozta meg a további sorrendet.
Érdekesség, hogy mennyire eltért az egyes motoroknál annak megoszlása, hány regisztrált felhasználótól és mennyi “vendég” státuszról érkezett rájuk szavazat. A két legszélsőségesebb arány: a Triumph Street Triple R 68 szavazatának csupán 4 százalékát adták le bejelentkezett olvasók, míg az indiai Yamaha FZ-S 150 esetében ugyanez az arány 90-10 volt. A magam részéről nem is értem, mi az oka, hogy az összes leadott voks mindössze 39 százaléka érkezett regisztrált profilról – hiszen a nyereményeket kizárólag közöttük tudtuk kisorsolni.
Külön sorrend alakult ki Youtube-csatornánk értékelését alapul véve. Hiszen a tavaly feltöltött 41 videónk közül kizárólag a 29 tesztmotor-bemutatót (a Yamaha FJR1300A volt az egyetlen amelyről nem készült mozgókép, hiszen azt egy évvel korábban már alaposan körbefilmeztük). Itt az első helyet szintén a BMW R1200GS Adventure hódította el, a második azonban a szavazáson csupán 21 voksot begyűjtött Yamaha X-Max 400 lett 17’696 megtekintéssel, míg a bronzérmet a bajor zászlóshajó, a K1600GTL Exclusive csípte el szintén kimagaslóan sok megtekintéssel – holott olvasóinktól ő is csupán a szavazatok 4 százalékát tudta megcsípni.
Jöjjön azonban inkább az értékelést bemutató táblázat, amely a leadott voksok sorrendje szerint mutatja nektek a 2014-es Év Tesztmotorja szavazás végeredményét. Láthatjátok azt is, az egyes gépek milyen nézettséget produkáltak a videómegosztó csatornánkon, illetve hogy ott milyen részarányt tudtak megszerezni az összes tesztmotor-témájú megtekintés között.
Tesztmotor | Szavazatok (%-db) | Videó (db) | Videó (%) |
BMW R1200GS Adventure | 11,5 – 287 | 20 820 | 15,9 |
Honda VFR800F | 9,7 – 241 | 5 863 | 4,5 |
BMW F800GS Adventure | 9,3 – 231 | 2 914 | 2,2 |
Suzuki V-Strom 1000 | 6,1 – 152 | 3 651 | 2,8 |
Moto Guzzi California 1400 Touring | 5,7 – 142 | 2 092 | 1,6 |
BMW RnineT | 5,6 – 139 | 1 706 | 1,3 |
BMW R1200RT | 5,3 – 131 | 6 996 | 5,4 |
Kawasaki Z1000SX | 5,1 – 128 | 1 721 | 1,3 |
BMW S1000R | 4,5 – 111 | 2 908 | 2,2 |
Yamaha FJR1300 | 4,3 – 108 | – | |
BMW K1600GTL Exclusive | 4,0 – 99 | 15 118 | 11,6 |
Honda NC750X | 3,7 – 91 | 3 833 | 2,9 |
Yamaha MT-07 ABS | 3,6 – 89 | 2 510 | 1,9 |
Triumph Scrambler 900 | 3,3 – 83 | 7 381 | 5,6 |
Triumph Street Triple R | 2,7 – 68 | 1 268 | 1,0 |
Kawasaki Z1000 | 2,0 – 49 | 3 019 | 2,3 |
Honda CB650F | 1,9 – 47 | 2 325 | 1,8 |
Yamaha XV950R | 1,8 – 45 | 2 215 | 1,7 |
Honda CTX700D | 1,6 – 41 | 2 786 | 2,1 |
Yamaha FZ-S 150 | 1,2 – 31 | 1 220 | 0,9 |
Harley-Davidson Low Rider | 1,2 – 31 | 6 727 | 5,1 |
Piaggio Ape Calessino 200 | 1,1 – 28 | 1 646 | 1,3 |
BMW K1200LT Hannigan trike | 0,8 – 21 | 1 291 | 1,0 |
Yamaha X-Max400 | 0,8 – 21 | 17 696 | 13,5 |
Boom Trike Low Rider | 0,8 – 20 | 1 138 | 0,9 |
BMW C1 | 0,8 – 20 | 4 636 | 3,5 |
Suzuki Burgman UH200 | 0,5 – 12 | 3 388 | 2,6 |
Harley-Davidson Street 750 | 0,4 – 11 | 1 945 | 1,5 |
Honda NC750D Integra | 0,4 – 9 | 1 852 | 1,4 |
Összesen / átlag | 2 486 | 130 665 |
Végül pedig jöjjön a lényeg: az Onroad.hu adatbázisába regisztrált olvasóink közül közel négyszázan adtak le 969 szavazatot – így közülük sorsoltunk ki hármat, akik egy-egy szép Onroad-logós fekete pólót kapnak tőlünk ajándékba. A három név pedig (ABC sorrendben): Bagi, kelehead és Miska. Őket szeretnénk kérni, hogy akár e-mailben, akár kommentben jelentkezzenek, ugyanis szeretnénk nekik eljuttatni jogos nyereményüket.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »